Verticale lijn op azerty

Hoi

Ik zou willen weten hoe je een | (verticaal streepje) typt op een azerty toetsenbord.

Bedankt!
Rutger

Is het niet iets als:

[option] [shift] L

Ik heb zelf een NL keyboard.

Yep, en OS X heeft een te weinig gebruikt of gekend ietwat verborgen handigheidje, Toon Toetsenbordweergave. Heuh, wasda? Systeemvoorkeuren > Landinstellingen > tab Invoermenu > vinkje bij Toetsenbordweergave. Zie nu onder het vlaggetje in de menubalk.

Voor programmeren lijkt mij een [url=http://www.kivela.be/index.php/2007/06/20/brackets-on-an-azerty-mac-keyboard/]azerty toetsenbord[/url] minder geschikt. Maar waarschijnlijk zijn alle Belgische programmeurs daar aan gewend. :D

[quote:941a3be2ef]If you own an azerty mac keyboard you must have noticed the lack of the following keys:

{ } [ ]

Quick tip:

= alt + shift + /
{ = alt + (
} = alt + )
[ = alt + shift + (
] = alt + shift + )[/quote:941a3be2ef]

[quote:3e8a0ef8bc="michelvdb"]Yep, en OS X heeft een te weinig gebruikt of gekend ietwat verborgen handigheidje, Toon Toetsenbordweergave. Heuh, wasda? Systeemvoorkeuren > Landinstellingen > tab Invoermenu > vinkje bij Toetsenbordweergave. Zie nu onder het vlaggetje in de menubalk.[/quote:3e8a0ef8bc]

Ja ik ken het wel :slight_smile:
Maar het was voor mijn zus, ik had haar dezelfde uitleg doorgestuurd en ze zei dat het “totaal niet werkt” :stuck_out_tongue:

Ik werk zelf met qwerty omdat programmeren inderdaad niet vlot gaat met een Mac azerty toetsenbord.

Als je geen zin hebt om alle combinaties uit het hoofd te leren, kan je de aankoop van [url=http://www.ergonis.com/products/popcharx/]PopChar[/url] overwegen. Verstopt zich proper in je menubalk en met één klik tover je een mooi kadertje tevoorschijn met alle mogelijke leestekens en speciale karakters!

[quote:59f786d723="RutgerB"]… Maar het was voor mijn zus, ik had haar dezelfde uitleg doorgestuurd en ze zei dat het "totaal niet werkt" :P …[/quote:59f786d723] Er is 'blond' en 'blond^2' :roll:

POPChar kopen is een volstrekt onnodig uitgave. OSX heeft, ook via Systeemvoorkeuren>Landinstellingen>Invoermenu, Toon Lettertekenpalet in huis.

Een feit dat zeker waar is. Toch vind ik PopChar vlugger, eenvoudiger en handiger in gebruik!

Pipe noemen ze die. Handig in een terminal.. ;-)