Vertikaal background repeaten (100%) in een div

Mensen,

Ik ben bezig met een website, maar zit met een probleem. Ik heb een div die ik graag vertikaal op 100% wil hebben, dus ook wanneer er minder content in de div staat. Wanneer er meer content in staat mag hij met de content meerekken. Maar, nu de crux: ik zet de content niet direct in deze div, maar in een div daar weer in. Soms zelfs nog een div-laag dieper. Zodra ik de content niet direct meer in de div zet die moet meerekken, dan ziet hij het de content (dus de divjes) niet meer als content, en blijft de background op de min-hight staan die ik heb toegekent.

Hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft :slight_smile:

Ik snap niet helemaal maar bij mij wordt de div als ik hem geen breedte aangeef automatisch 100%... Kan niet kloppen hoor.

[url]http://www.alistapart.com/articles/fauxcolumns/[/url]

Kun je een link posten, dat is wat makkelijker ;)

[quote:a7bfab02f8="muffin."]Kun je een link posten, dat is wat makkelijker ;)[/quote:a7bfab02f8]

Ja, dat is een beetje een probleem. Dat mag ik dus niet doen :frowning: Is een nogal geheim project. Misschien ter aanvulling, ik wil de div dus voor 100% vertikaal stretchen, en dit vul ik met een backgroundimage van 1 px hoog. En wanneer de content langer wordt, dan moet het ook meerekken met de content.

Iemand?

[quote:80830fc64c="iPod Jimmy"]Ik snap niet helemaal maar bij mij wordt de div als ik hem geen breedte aangeef automatisch 100%... Kan niet kloppen hoor.[/quote:80830fc64c]

Whahaha ik space hem hard. Vertikaal is in de lengte.

[quote=]Whahaha ik space hem hard. Vertikaal is in de lengte.[/quote]

Hehehehe, goeiemorgen :stuck_out_tongue:

[code:1:1112ce3898] html, body { height : 100%; } [/code:1:1112ce3898]

Je buitenste div zou nu 100% moeten zijn.

Success met je [i:1112ce3898]geheime[/i:1112ce3898] project.
Tip 1: voorkom nesten van div’s, vaak niet nodig
Tip 2: als je een vraag hier stelt en je kan geen directe link laten zien, maak dan een HTML file waar het principe van je probleem zichtbaar wordt en dan kan je de oplossing weer toepassen.

Bedankt voor de tip, maar het werkt helaas niet. Zal idd ff een voorbeeld maken. Thnx :)