Vervalt Apple care na upgrade?

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om mijn stock 2012 13’’ macbook pro te upgraden met een ssd op de hdd plaats en de hdd op de plaats van de superdrive met een hddcaddy, en de ram naar 8 gig en mavericks installeren zodra die uitkomt. Maar nu ik wil ook graag apple care via de studenten winkel kopen. Maar hier (https://discussions.apple.com/thread/3325752?start=0&tstart=0) wordt het niet veel duidelijker voor mij of de geplande upgrades nu wel of geen invloed hebben op apple care. Weten jullie misschien iets? Ik wil vanzelfsprekend niks kopen wat na een paar upgrades al vervalt…

Ik heb ook gezocht naar oude discussies hier, maar ik vond niet iets wat aansluit op mijn vraag.

• Naar mijn weten vervalt je garantie op je MacBook niet, je hebt alleen geen garantie op je SSD en het nieuwe geheugen*.
  • Een OSX Mavericks upgrade heeft geen invloed, aangezien AppleCare een hardware garantie met software ondersteuning betreft.

*Indien je ooit je MacBook moet opsturen voor reparatie, is het wel verstandig de originele HDD, SuperDrive en het originele geheugen terug te plaatsen.

• Apple doet namelijk wel moeilijk als de SuperDrive ontbreekt.
  • Meestal doen ze niet moeilijk als er een SSD of nieuw geheugen is geplaatst, aangezien dit ‘Servicable’ onderdelen zijn (dit stond overigens ook in de link die je gaf). Mocht het probleem echter bij de SSD of het geheugen liggen, dan worden deze uiteraard niet gedekt door je Apple Care.

Mocht je nu nog niet zeker zijn van je zaak, bel dan even naar de Apple Verkoop lijn: 0800 0200 570

Geheugen mag, Hd mag, CD speler eruit mag niet!

Wanneer is deze Mac gekocht? Want je moet namelijk wel binnen een jaar na aankoop Applecare aanvragen…

Mijn iMac 27 kwam in aanmerking voor het omruilen van de harde schijf en tevens had ik vlekken in mijn scherm ( voor de 3e keer). Mijn iMac is van februari 2010 en beide reparaties zijn onder 100% garantie in augustus 2012 uitgevoerd bij iCentre Uitgeest. Dit terwijl er in de optibay een SSD door mij was ingebouwd voor die tijd. Dat was geen enkel probleem, dus lijkt mij dat dit ook voor Applecare geldt.