Vervangen harde schijf 17" iMac

Ik heb een iMac 17" waarvan de Harddisk raar tikt en nu dus absoluut niet meer opstart. Kapot dus. Nu wil ik er een nieuwe inzetten. Twee vragen:

1
Welke harddisk gaat er in? Is het een standaard harddisk (3.5") en past hij altijd? Gewoon halen bij de PC boer om de hoek?

2
Kent iemand goede links naar verslagen van het vervangen van de harddisk. Er moet namelijk heel wat uit, voordat je bij de harddisk bent.

Bij voorbaat dank!

1) Ja, in principe wel check onderstaande site ff...

1. http://www.xlr8yourmac.com/systems/iMac_g4/imacg4_takeapart.html

Bij de USA (dacht ik) editie van Macworld zat een maand of wat geleden een cdrom met videoinstructie hoe en wat. Heel duidelijk.

Ook kun je even googlen naar de manual voor Apple personeel.

Ik heb net het zelfde gehad, staat ook op het forum. Het is allemaal gelukt en ik heb er gelijk ook maar een dvd-rw (pioneer 107d) ingezet. Let wel op dat je het onderste deel zo recht mogelijk van het halve bol deel afhaalt. Als de stekker die zo moet lostrekken eenmaal los is, zit de bodemplaat alleen nog maar met kabeltjes vast aan het bovendeel en kun je hem "openvouwen".

Hans

2 opmerkingen.

HD’s in macs zijn doodnormale hds die ook in pc gebruikt worden, indentiek zelfde! Je kan ze dus gewoon halen bij de “pcboer” inderdaad.

en 2. normale hd’s zijn 5,5inch dacht ik. en portable hd’s 3,5inch.

byyyeee

[quote:ba76e9f44e="boesboes"]normale hd's zijn 5,5inch dacht ik. en portable hd's 3,5inch.[/quote:ba76e9f44e]

Bijna goed: cd-rom/dvd-rom-spelers zijn 5,25 inch, “normale” hd’s zijn 3,5 inch en laptop hd’s zijn 2,5 inch…

Ik heb de harddisk inmiddels vervangen en het ging prima. Het was wel een beetje klooien omdat ik maar twee handen heb. Het voorste stukje van de CD speler klemde achter iets, dus die moest ik even met brute kracht naar achteren duwen om het blok (superdrive en harddisk) eruit te krijgen.

Tijdsduur: 80 minuten.

Ik wil dit dus ook doen! Maar ik las op http://www.xlr8yourmac.com/systems/iMac_g4/imacg4_takeapart.html dat er in principe niet over de 128Gb in kan (!?)

Ik wil graag een 200+ HD er in knallen, kan dat dan gewoon?