Vervangen Time Capsule - advies

Goedenavond,

ik bezit een Time Capsule waarvan ik met plezier de netwerkfunctionaliteit en opslagruimte gebruik. De schijf is nu zo’n tien jaar oud en werkt over het algemeen altijd. Een keer is deze gecrasht, vermoedelijk door eigen toedoen (scheef neerzetten of in de buurt van veel staal / magnetische materialen in een meterkast). Anyways … altijd tevreden geweest en met een schuin oog gekeken wanneer er weer een nieuwe zou worden aangekondigd ondanks dat Apple de stekker eruit zou hebben getrokken.

Inmiddels denk ik niet meer dat het gaat gebeuren dat er een nieuwe Time Capsule gaat komen. Om die reden denk ik dat het verstandig is om naar alternatieven te gaan zoeken. Ik kom niet verder dan een Synology. Nu vind ik het uitkiezen van een Synology an zich al een hele uitdaging. Maar mogelijk zijn er forumbezoekers die ervaring hebben met vervanging uitzoeken. Ik zou het heel fijn vinden als ik mijn time machine backups naar mijn time capsule vervanger kan versturen, dat ik mijn data makkelijk kan benaderen via een mobiele app en eventueel ook gemakkelijk kan streamen. Ik weet niet zeker of ik perse een netwerkfunctionaliteit nodig heb. Wat mij betreft kan ik ook met de router van mijn netwerkprovider uit de voeten plus wat extensions.

Ik ben erg benieuwd naar jullie adviezen. Als ik nog gegevens ben vergeten te delen hoor ik het natuurlijk graag :slight_smile:

goed weekend,
Mike

Je boft. Er is net een nieuwe snelle 2-bay Synology op de markt. Plus twee HDs en je bent klaar.

En als je €500 voor een NAS te gortig vindt, goedkoper kan natuurlijk ook.

Goedemorgen,

dank voor je antwoorden. Ik denk niet dat ik 500 euro te gortig vind. Ik heb de time capsule behoorlijk lang en ben daar erg tevreden over. Dus als iets veel kost, en lang mee gaat … ben ik allang blij. Ik weet eigenlijk niet zo heel goed wat ik precies zoek in een externe aardeschijf behalve dat het automatische backups moet maken die ik via mijn Mac/timemachine weer terug moet kunnen halen en ik vind het handig om mijn data ook af te kunnen spelen op mijn televisie bijvoorbeeld. Ik zou eens een review moeten lezen over dit apparaat.

Verder bedacht ik me dat ik ooit een WD My Home heb gekocht voor iemand anders. Is dat vergelijkbaar of zijn Synology NAS echt heel wat anders?

groet,
Mike de Wildt

Dat is in zekere zin inderdaad vergelijkbaar.

Een Synology NAS is echter een stuk uitgebreider; je hebt de mogelijkheid allerlei verschillende extra programma’s op te installeren en te gebruiken, een beetje vergelijkbaar met de App Store op je Apple TV, maar dan van Synology.

Kortom: het kost wat meer, maar je kunt er ook meer mee.

Je kunt diverse soorten MediaPlayers installeren op zo’n Synology NAS, en dan je TV video laten streamen vanaf je NAS.

.
.

Plex Media Server:

.
.
Etc