vervanger voor aqua?

ik ben over aan het stappen van windows naar osx. maar er is 1 ding wat ik met apple nog steeds niet voor elkaar krijg, namelijk:

een programma dat de grafische interface geheel aanpast naar je eigen voorkeur.

Onder windows gebruikte ik altijd Litestep. Dit vervangt Explorer in windows en maakt het 100% aanpasbaar

osx heeft van zichzelf natuurlijk al een heleboel programma’tjes ( destop widgets, etc. ) die het leven een stuk aangenamer maken. Maar veel dingen krijg ik toch nog niet voor elkaar. Bijvoorbeeld, de Dock dood maken zonder dat ik delen uit Aqua moet slopen. Of de taakbalk aanpassen.

Nu ben ik op de hoogte van het programma shapeshifter. Maar dit programma vervangt niet, maar gooit er nog een laag overheen.

Is er iemand hier die me verder kan helpen bij het vinden van zo’n programma?

Ik kan je helaas niet helpen maar.........

Wat verschrikkelijk jammer dat je alles zo wilt aanpassen. Toen ik ruim een half jaar geleden nog Windows gebruikte wilde ik ook steeds alles aanpassen. Maar na de overstap van Windows naar Mac heb ik die behoefte nooit meer gevoelt, is toch prachtig zoals dat er standaard uitziet…?

Wat is er mis met hiding de Dock?

Vooropgesteld dat de Dock onder aan het scherm gepositioneerd is moet je de muiscursor dan echt helemaal onderaan het scherm bewegen wil het tevoorschijn ploepen, je hebt er dus geen “last” meer van.

Je kan het Dock ook gewoon uitzetten... (daar zijn in ieder geval wel programma's voor, ik heb ze wel 's gezien iig). Aqua kan je er niet 'uitslopen' want dan sloop je het hele OS... Maar als je zo nodig je interface wil veranderen, wat is er dan mis met een laag eroverheen? Dan zie de laag eronder toch niet meer...

Ik vind de Aqua interface zelf het mooiste, het ziet er niet zo kitsch uit zoals Windows XP.

Overigens, in XP zorgt LiteStep er niet voor dat je systeem aanpasbaar is (heb zelf jarenlang op XP gewerkt etc.) Dat Internet Explorer wordt losgekoppeld van je systeem heeft er niet veel invloed op. Ik neem aan dat je d’r een ander programma zoals WindowBlinds bij gebruikte, maar die gooit er net zo goed een laag overheen… :?

[quote:796a1a50b4="ronaba"] Wat verschrikkelijk jammer dat je alles zo wilt aanpassen. Toen ik ruim een half jaar geleden nog Windows gebruikte wilde ik ook steeds alles aanpassen. Maar na de overstap van Windows naar Mac heb ik die behoefte nooit meer gevoelt, is toch prachtig zoals dat er standaard uitziet...?[/quote:796a1a50b4]

ik heb juist nu met mijn mac dat ik alles wel aanpassen icoontjes etc. wallpapers enz.
maar gebruik ook gewoon shapeshifter voor een “laag erover heen”.

zou je een screenshot kunnen plaatsen van hoe je mac er nu dan uitziet?

[quote:42c83b8643="Vleer"]zou je een screenshot kunnen plaatsen van hoe je mac er nu dan uitziet?[/quote:42c83b8643]

[img:42c83b8643]http://www.palmone.com/us/images/support/kb/articles/hs/winxp_start_hotsync_big.jpg[/img:42c83b8643]

:stuck_out_tongue:

oh dat wil ik ook op mijn iBook, hoe doe je dat??? :P

[quote:a3537ce771="Nikita"][quote:a3537ce771="Vleer"]zou je een screenshot kunnen plaatsen van hoe je mac er nu dan uitziet?[/quote:a3537ce771]

[img:a3537ce771]http://www.palmone.com/us/images/support/kb/articles/hs/winxp_start_hotsync_big.jpg[/img:a3537ce771]

:P[/quote:a3537ce771]

Butt ugly! :lol:

[quote:8ac4ea7c6d="Vleer"]oh dat wil ik ook op mijn iBook, hoe doe je dat??? :P[/quote:8ac4ea7c6d]

Je processor d’r uitslopen vervangen door een Intel :stuck_out_tongue: Heb je gelijk een Intel-Mac haha

[quote:9f381847a2="arnout"]Butt ugly! :lol:[/quote:9f381847a2]

Hahaha zo inderdaad… Beetje speelgoed en kitscherig he? :stuck_out_tongue:

dat ik alles wil aanpassen, tja dat is het aard van het beestje. Ik blijf het overigens ook leuk vinden als mensen niet met mijn computer overweg kunnen.

Het probleem met een laag er over heen, is dat je computer trager wordt. Vandaar dat ik ook nooit windowsblinds gebruikte. Het voordeel van litestep is, als je iets wil, kan het. Zonder dat je ergens overheen tekent, of een programma laat draaien om dingen teniet te doen die andere programma’s zo graag doen.

Maar goed, misschien moet ik niet met een windows-mentaliteit achter een mac gaan zitten. mijn eerste reactie was dan ook, mmmm, hoe krijg ik dit anders.

[quote:40c49329a4="barbatron"]dat ik alles wil aanpassen, tja dat is het aard van het beestje. Ik blijf het overigens ook leuk vinden als mensen niet met mijn computer overweg kunnen.

Het probleem met een laag er over heen, is dat je computer trager wordt. Vandaar dat ik ook nooit windowsblinds gebruikte. Het voordeel van litestep is, als je iets wil, kan het. Zonder dat je ergens overheen tekent, of een programma laat draaien om dingen teniet te doen die andere programma’s zo graag doen.

Maar goed, misschien moet ik niet met een windows-mentaliteit achter een mac gaan zitten. mijn eerste reactie was dan ook, mmmm, hoe krijg ik dit anders.[/quote:40c49329a4]

Ik gebruikte StyleXP op m’n XP bak om het als OSX eruit te laten zien (nouja sort of dan :smiley: ) maar het ging er echt niet minder snel van draaien hoor…

[url]http://www.unsanity.com/haxies/shapeshifter[/url]

Mijn ervaringen met Shapeshifter zijn gemengd: de thems die er inmiddels zijn, geven je mac echt een persoonlijk tintje,maar ik merkte er wel wat van in de prestaties van m'n mac. Bovendien is het geen vervanger van Aqua, het is meer een appje dat weer dingen over Aqua heen plakt.

Ik was die themes bovendien al wel snel zat. Ik gebruik nu een combinatie van Deskshade, Silk en Candybar en daarmee kan ik vrijwel alles wat ik wil aanpassen ook daadwerkelijk aanpassen

Ik ben dan wel in de 40 (maanden) oud, maar ik vind dat XP een [b:fe0316307c][size=15:fe0316307c]Teletubie-interface[/size:fe0316307c][/b:fe0316307c] heeft...

Bedankt voor deze betekenisvolle input. :?

:sotp: