vervanging voor de fstab?

Ik liep vandaag tegen iets "bijzonders" aan... Ik wilde graag weten op welke schijf in /dev/ mijn cdrom werdt gemount... Normaal ga ik dan naar de fstab en kan hier die config vinden, echter nu kreeg ik de volgende melding:

[i:ee93a37acb]IGNORE THIS FILE.
This file does nothing, contains no useful data, and might go away in
future releases. Do not depend on this file or its contents.
[/i:ee93a37acb]

Iemand enig idee waar ik de configuratie nu kan vinden? Ik maak gebruik van Tiger…

Als je wilt weten waar je CD gemount is gewoon 'mount' intikken.

Helemaal mee eens, maar daar ging het niet om.. :) Ik wil gewoon weten op welke "slice" gereserveerd is voor mijn cdrom.. Als je kijkt in /dev/ staan daar een hoop slices gedefenieerd en ik wil weten welke dat is..

Dan tikken we nog altijd gewoon 'mount'. Je krijgt dan een lijst en kijkt op welke slice je CD gemount is. je krijgt dan bijvoorbeeld : [code:1:49ebe3ff29]/dev/hdc on /media/cdrom0 type iso9660 (ro,noexec,nosuid,nodev,user=thijs) [/code:1:49ebe3ff29]

In Tiger zijn cron, rc en fstab vervangen door het launchd mechanisme. Documentatie hierover is naar mijn mening schaars, maar kijk eens op de forums op de Apple site.

Ok, dan ga ik even verder kijken naar launchd

[quote:755f952934]
Dan tikken we nog altijd gewoon ‘mount’.
Je krijgt dan een lijst en kijkt op welke slice je CD gemount is.[/quote:755f952934]

Klopt, maar ik wil het ook zien als er geen cdrom in zit…
Zover ik weet is er namelijk een “slice” gereserveerd voor de cdrom of zie ik dat verkeerd?