Vervanging voor Toast? Opgelost!

Vriend van me heeft een pb12" gekocht met superdrive. Nu krijgen we het niet voor elkaar om met toast 5.1 dvd's te branden voor de tv. Hij krijgt niet de juiste opties. Is er misschien een freeware pakketje dat makkelijk de dvd's kan wegbranden, naast toast dan? Want toast werkt duidelijk niet. We gebruikten de volgende opties: A video cd Image file en B one or more MPEG streams. Geen van beide gaf een goed resultaat. :|

Laat maar de brander is gewoon stuk. Volgende week maar terug naar de winkel. Sorry voor het ongemak.

Volgens mij heb je ook minimaal Toast 5.2 nodig om dvd's te branden... :?

[quote:e228ae2d3e]Laat maar de brander is gewoon stuk. Volgende week maar terug naar de winkel. Sorry voor het ongemak.[/quote:e228ae2d3e]

Met ‘branden’ bedoelen ze ook niet dat je er een aansteker onder moet houden :x :stuck_out_tongue: :wink:

Dennis

Flauw hoor, het is nooit leuk als er hardware stuk is.

Sorry, dit is idd de Lounge niet.

je hebt idd 5.2 nodig, hebben de update geinstalleerd. Maar op een gegeven moment kwamen we erachter dat je ook geen cd's kon branden, daarna een verscheidenheid aan tests uitgevoerd, en toen bleek dat het apperaat alleen maar kon lezen, en iks schrijven.

ik zie heel vaak in forums "idd" staan, misschien een rare vraag maar wat betekend dat eigenlijk??

inderdaad, een domme vraag.

[quote:45a282e4fe="appleholic"]inderdaad, een domme vraag.[/quote:45a282e4fe]

als je het weet wel ja… :evil:

idd = inderdaad

Bedankt Haddock!

Als je nog een nieuwe brander zoekt, ik heb de mijne hier [url]http://www.gistron.com/scripts/info.php?artnr=22754[/url] besteld.

Had hem binnen een week in huis en de DVR-105 is de brander die standaard in Apple zit (SuperDrive). De 106 brandt ook op +schijven en die zijn goedkoper en gemakkelijker te vinden. Dat heeft zijn voordelen, al is de 106 nu nog wel duurder en je moet volgens mij iets meer doen dan alleen installeren. De 105 wordt direct herkend.

[quote:21af5d1de5="appleholic"]inderdaad, een domme vraag.[/quote:21af5d1de5] Domme vragen bestaan niet :evil:

Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden daarintegen wel. IIG is het nu wel duidelijk waar het voor staat. Echter, zag ik persoonlijk wel de grap in zijn reactie. :wink:

Omtrent een nieuwe dvd brander kopen, hij zou me een potje gestoort zijn. De pb was nog maar net nieuw. Ze hebben hem ingenomen en gaan kijken wat het probleem is, en of hij gerepareerd wordt, of dat ze een nieuwe gaan geven. Persoonlijk vind ik dat je gewoon een nieuwe moet krijgen, maar ach… wie ben ik?