Verwijderd

Verwijderd

Gebruik een PHP pagina als externe stylsheet: http://www.noipo.org/index.php?id=253

Ik denk dat je foutmelding niets te maken heeft met de vraag die je stelt. PHP vertelt je dat een onverwachte '<' werd gevonden. Dat kan betekenen dat er een '<' teveel staat. Soms wordt die foutmelding veroorzaakt doordat een aanhalingsteken ontbreekt of doordat in de voorgaande regel de ; aan het eind van de regel ontbreekt.

Als je een STYLE element gebruikt mag dat alleen in de header, niet in de body. Je mag natuurlijk bij alle elementen binnen de body (P, TD, LI, enz) wel een STYLE attribuut gebruiken.

Maar nogmaals, dat zal niet de oorzaak zijn van deze foutmelding.

Jan

Verwijderd

[quote:b0638dc201="JanWeijers"]Maar nogmaals, dat zal niet de oorzaak zijn van deze foutmelding.[/quote:b0638dc201]

De foutmelding heeft idd niets te maken met een <style>-tag binnen een <body>-tag. PHP valideert geen HTML. PHP spuugt alleen HTML uit. Al zet je daarbij een <head>-tag tussen een <body>-tag. PHP won’t mind.

[quote:43470dd3e8="Martiniman"]Mochten er nog Mambo icm KL_PHP experts zijn: dit is de bug: [quote:43470dd3e8]Parse error: parse error, unexpected '<' in /home/public_html/mambots/content/kl_php.php(65) : eval()'d code on line 1[/quote:43470dd3e8][/quote:43470dd3e8]

Afgaande op de foutmelding zou ik zeggen: zoek es in regel 1. :wink:
Daar hoort iets te staan als

[code:1:43470dd3e8]<?php[/code:1:43470dd3e8]
of

[code:1:43470dd3e8]<?[/code:1:43470dd3e8]

Ik ben eruit. In de handleiding van KL_php (het ding dat eigen php laat aanroepen) staat dat je dit in de teksteditor van je backend moet typen: [quote:7255637c12]{kl_php} include ("modules/mod_gallery.php"); {/kl_php} [/quote:7255637c12] Maar dan dus de errors, terwijl ie het zo wel doet: [quote:7255637c12]{kl_php} include 'modules/mod_gallery.php'; {/kl_php}[/quote:7255637c12]

:? :o :?

[quote:99e9d4487a="Martiniman"]Ik heb het voor de gein eens geprobeerd, maar een style-lijst in de body werkt [url=http://www.wandawanders.com/proefje/gallery5.php]gewoon[/url]. Misschien niet helemaal W3C, maar als het gewoon goed werkt 8)[/quote:99e9d4487a]

Het is toch wel aan te raden je te houden aan de W3C standaards. Veel wat niet standaard is kan werken maar doet dat misschien ook weer niet. En je hebt al helemaal geen garanties dat het werkt in nieuwe (versies van) browsers.

Jan

Verwijderd

[quote:da7fee1ec4="Martiniman"]Zelfs Internet explorer voor Mac doet het gewoon goed met <style> in de <body>. Het lijkt dus overal in te werken. Zolang ik binnen Mambo niet live CSS kan generen met PHP waarbij dit op de bestemde plek komt, en deze work-around werkt, moet het maar voorlopig zo.[/quote:da7fee1ec4]

Waarom niet als externe stylesheet laten genereren? Of binnen de stylesheet van mambo?
Waarom kan je de PHP-routine die de CSS uitspuugt niet binnen <head> en </head> plaatsen?

Verwijderd

Dan nog begrijp ik het niet. Als die PHP routine een stuk HTML wegschrijft met 8 foto's van een bepaalde grootte met de basisnaam cuba, dan kan je toch de CSS apart declareren?

Je plaats nu de bijbehorende CSS in een <style> die in de <body> wordt geplaatst, wat impliceert dat de CSS apart van de HTML wordt geschreven, dus zie ik niet zo goed in waarom die functie niet gesplitst kan worden in twee functies: 1 om de HTML te genereren en 1 om de CSS te genereren.