Verwijderd

Verwijderd

Exporteren als een oudere versie van illustrator? (Bijv. Ill 8)

Verwijderd

als je kierst voor expand appearance onder 'object' dan krijg je een scrollbarretje waar je kunt instellen of je het vector wil of bitmap (wel even het object selecteren natuurlijk!

Verwijderd

Mooi in CS blijven werken en je instellingen goed aanpassen om je problemen op te lossen.

Bij effecten kan je raster effect settings op de gewenste dpi instellen.
Bij edit de transparency flattener presets aanpassen of de goeie keuze maken bij het wegschrijven naar pdf. en dan je pdf maken door te kiezen bij compatibility voor de hoogste versie pdf 6 of 5 die ondersteunen de transparantie het best zonder te rasteren.

voila ik hoop dat je daar mee verder kan

H.

Verwijderd

Je kan best alles vectorieel opbouwen en daarna perfect bewerken zonder problemen, als uw basis file maar goed opgebouwd is. En die instellingen die ik opgeef bestaan wel degelijk allemaal hoor (Illustrator CS) Waar wil je eigenlijk heen, geen pdf, geen print, geen ... ???

Ben ik ook erg blij, dat ik eventjes enkele oplossingen probeer te verzinnen. :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:
H.

[quote:6981d7ce6c="helix"]pdf 6 of 5 die.......[/quote:6981d7ce6c]

[quote:6981d7ce6c=“Martiniman”]Trouwens PDF versie 6 bestaat niet
Acrobat 5 maakt PDF 1.2
Acrobat 6 maakt PDF 1.3[/quote:6981d7ce6c]

Wat een mierengeneuk over hoe iemand het zegt. Iedereen weet heus wel dat hij Acrobat bedoeld…

Back on topic:
In Illustrator heb je ook een palet waar je je kleuren kan laten ‘mengen’. Daar zou je je transparantie veilig mee kunnen stellen, maar het nadeel daarvan is dat het 1 kleur word. Dus je hebt bijvoorbeeld 2 vierkanten: 1e = 100% magenta en de 2e = 100% cyaan. Als je deze twee vlakken laat mengen in het palet (volgens mij bij Pathfinder) is het resultaat 3 vlakken. Het derde vlak is het vlak die kruist met de andere 2 vlakken. Die heeft een opbouw van 100m en 100c.

En als je dan klaar bent, moet je dit bestand anders bewaren, want anders ben je het originele bestand die makkelijker te veranderen is, kwijt.
Snappie??

[quote:96ae1ee2bd="Martiniman"] Trouwens PDF versie 6 bestaat niet Acrobat 5 maakt PDF 1.2 Acrobat 6 maakt PDF 1.3 [/quote:96ae1ee2bd]

correctie dus
acrobat 4 maakt PDF 1.3
acrobat 5 maakt PDF 1.4
acrobat 6 maakt PDF 1.5

kwestie van nog eens te miereneuken.
:roll:

H.