Verwijderd
Als je de code tussen haakjes hebt, bijvorbeeld in $code
dan kun je met explode(",", $code); het aan een aray toewijzen.
[quote:4af81a8a03="Martiniman"]Met explode kan ik het zelf wel weer in mootjes hakken op de komma's.[/quote:4af81a8a03] Die wist ik dus wel 8) , get gaat om het uitlepelen van de hele brok uit de tekst!
Nog een keer dan... Maar daarna wil ik eerst je eigen poging zien voor ik ga meehelpen. ('T is hier geen reguliere expressie loket. ;-)
[code:1:5ba63f09d3]/drawgallery(([^)]*)))/[/code:1:5ba63f09d3]
Daar was ik al bang voor. Meer slashes en haakjes dan mijn logica kan bevatten ;-) Krijg ook deze error: [quote:ac5dc849a7]Warning: preg_replace() [function.preg-replace]: Compilation failed: unmatched parentheses at offset 23 in /Library/WebServer/Documents/anneke/index.php on line 103[/quote:ac5dc849a7] Dat is deze regel: [code:1:ac5dc849a7]preg_replace('/drawgallery(([^)]*)))/','Hier komen plaatjes',$r['tekst']);[/code:1:ac5dc849a7]
Ehm... Ja. Dat laatste ronde haakje hoort er niet bij natuurlijk. Sorry.
Maar zoals ik al zei. Zo werkt dat natuurlijk ook niet. Wanneer ga je zelf reguliere expressies leren? Eenvoudig beginnen… Wat begrijp je van het onderhavige geval? (Gewoon links beginnen met lezen. Waar matcht dit mee in gewone taal?)
Gekke is, ik kom in de tutorials voor reguliere expressies nooit de / slash tegen, alleen en ook geen uitleg over hoe een woord te checken, alleen maar karaktersets. Heb nu maar (gallery) voor en na de variabelen geplaatst en ik gebruik gewoon explode om de boel op te hakken. Die reguliere expressies leren bewaar ik wel voor een moment dat ik echt niks zinnigs te doen heb ;-)
Ah, now you'r talking. :-)
De / aan begin en eind geven gewoon de grenzen van de reguliere expessie aan net als de quotes om een string.
Reguliere expressies werken ook niet met woorden. Alleen met tekens. Gelukkig zijn woorden opgebouwd uit opeenvolgende tekens. Dus dat is dan verder geen probleem. Toch?
Oh, je haakt weer af. Jammer…
Ik kan me trouwens nauwelijks iets zinnigers voorstellen dan reguliere expressies te leren. Kijk zelf maar: http://xkcd.org/c208.html
Ik heb zelf [url=http://weblogtoolscollection.com/regex/regex.php]deze[/url] site gebruikt om reguliere expressies te leren. Ik moet nog wel gauw eens spieken als ik het nodig heb.
Ik weet niet of je hier iets aan hebt, ik gebruik dit om op ons forum links in posts te filteren/vervangen etc.
// de callback functie
[code:1:4312297ecb]
function callback($input)
{
if(!preg_match("#ak4clan.net#i", $input[2])) {
return ‘<a href="bump.php?goto=’.urlencode($input[2]).’">’;
}
else {
return ‘<a href="’.$input[2].’">’;
}
}[/code:1:4312297ecb]
// het filteren van de $message string