Verwijderd

Verwijderd

Volledig zakelijk. Voor privegebruik heb je toch nog wel ergens een prepayd kaarttelefoon liggen, niet dan? :innocent: in elk geval zijn de abonnementskosten 100% op de zaak te zetten. Je kunt er immers niet omheen. En dan blijft er voor bellen weinig over, heb ik het idee.

Verwijderd

[quote:52e7ea0515="Martiniman"]Een glas Chateau Montifaud, een Romeo et Julietta nr4 en ondertussen zonnen op het balkon. [/quote:52e7ea0515]

Ook die zijn op de een of andere manier vast wel af te trekken. Pakken wat je pakken kan.

Verwijderd

Jammer. Eigenlijk moeten ze gewoon de bon bij het cadeau geven ;-)

Gewoon aftrekken die hap! :o

Juist, lever die blauwe retourenvelop het liefst helemaal sufgerukt in. :wink: Een goede boekhouder verdient zichzelf doorgaans wel terug.

[quote:e46f74b8df="trabant"]Volledig zakelijk. Voor privegebruik heb je toch nog wel ergens een prepayd kaarttelefoon liggen, niet dan? :innocent: in elk geval zijn de abonnementskosten 100% op de zaak te zetten. Je kunt er immers niet omheen. En dan blijft er voor bellen weinig over, heb ik het idee.[/quote:e46f74b8df]

nee, dat kan niet.
Je kan een zakelijke telefoon alleen aftrekken als je daarnaast (aantoonbaar) een privé aansluiting hebt. Hetzelfde geldt voor een mobiele telefoon.
Het handigste is in jouw geval om alle rekeningen (tel, mobiel, ADSL) op één hoop te gooien en dan een gedeelte voor privégebruik af te trekken, wat je vorig jaar ook gedaan hebt.

[quote:e46f74b8df=“trabant”]Juist, lever die blauwe retourenvelop het liefst helemaal sufgerukt in. :wink:
Een goede boekhouder verdient zichzelf doorgaans wel terug.[/quote:e46f74b8df]

Een goede boekhouder verdient zichzelf altijd terug, daar ga ik ook van uit.
Maar je hebt het meeste aan iemand die je vertelt wat wel en niet kan, om later een hoop gezeik te voorkomen. De meeste boekhouders (die ik ken tenminste) houden zich keurig aan de regels.

Ik trek al 10 jaar de hele reutemeteut af. Bel voor 12 to 15 per maand met de vaste lijnen, dus ik ga voor zo'n klein bedrag niet zitten splitsen. Mijn boekhouders sputterden in het begin, maar toen ze de relatief kleine bedragen zagen was het goed.

Ik heb het pas nog uitgezocht. Abonnement van vaste telefoon en adsl mag je opvoeren op de zaak als het zakelijk gebruik meer is dan 50%, als het minder dan 90% zakelijk gebruik is, moet je de verbruikskosten splitsen. En die mobiele telefoon gebruik je toch alleen voor de zaak? Die mag helemaal op de zaak geschreven worden, dan. :innocent:

Ik schijt zelfs op kosten van de zaak..... :wink: :innocent:

[quote:e0144c6926="Turbanus"]Ik schijt zelfs op kosten van de zaak..... :wink: :innocent:[/quote:e0144c6926] Blauw papier?

Psies...... :wink:

[quote:b92c21d391="fistkikker"]Abonnement van vaste telefoon en adsl mag je opvoeren op de zaak als het zakelijk gebruik meer is dan 50%, als het minder dan 90% zakelijk gebruik is, moet je de verbruikskosten splitsen.[/quote:b92c21d391] Of gewoon alleen maar vrienden maken die hetzelfde werk doen: dan is bellen met hen steevast een zakelijk gesprek :wink: