Verwijderen oude Windows bestanden?

Een beginnersvraagje.

Ik heb al mijn afbeeldingen sinds mijn overstap naar Mac Osx op dvd gezet. Nu heb ik alles geimporteerd naar iPhoto. Tijdens het importeren kreeg ik een soort melding dat iPhoto een aantal bestanden niet kon overnemen. Al deze bestanden haden een naam die begon met “Thumbs”

Nu zie ik op mijn HD dat deze bestanden toch overgezet zijn. Kan ik deze zonder gevolgen gewoon wissen?

Volgens mij komen “Thumbs” allen in Windows voor, en kan ik deze gewwon verwijderen?

Ja!

Jep, dat is een bestandje wat in Windows te maken heeft met de icoontjes van de plaatjes (zeg maar de kleine previews) dus gewoon weggooien :)

Kan ik dan gewoon via Spotlight deze "Thumbs" bestanden opzoeken en verwijderen? Ik heb ze namelijk al geprobeerd op te zoeken, maar het verwijderen lukt me nog niet.

[quote:18d3262856="Lancelot"]Kan ik dan gewoon via Spotlight deze "Thumbs" bestanden opzoeken en verwijderen? Ik heb ze namelijk al geprobeerd op te zoeken, maar het verwijderen lukt me nog niet.[/quote:18d3262856]

Misschien heeft 'ie ze nog niet geindexeerd?

Je mag ze inderdaad verwijderen als je ze vind. Het kan wel geen kwaad dat ze op je harde schijf van je Mac staan.

Ik werk graag met Mac OS X maar van iPhoto & iTunes moet ik niets weten … (Niet op reageren best ;))

[url=http://www.fcs.iastate.edu/computer/tips/thumbs/default.htm]thumbs.db[/url].

[quote:7548aeb31c] The thumbs.db file is generated by the Windows operating system. It is a database file containing the small images displayed when you view a folder in “thumbnail” view (as opposed to tile, icon, list, or detail view). No harm is done by deleting thumbs.db files.[/quote:7548aeb31c]