Verwijderen overbodige internetverbindingen?

Hallo, ik ben een switcher sinds vorige week... ik heb een zo goed als nieuwe iMac G5 aangeschaft. Het is even wennen natuurlijk, maar wel heel leuk. Alleen wil het nog niet zo met mijn modem, maar dat even terzijde want dat ligt niet aan de Mac maar aan Sweex en Tiscali. Vandaar dat ik helaas nog even op mijn oude pc aan het forummen ben. Door het gepuzzel met instellen van een internetverbinding heb ik diverse malen de internet assistant of hoe die heet moeten inschakelen en als gevolg daarvan heb ik nu een hele rij verbindingen in mijn netwerkrijtje staan die helemaal nergens op slaan en geen van alle werken. Hoe krijg ik die nou weg? :o

Waar zie je je verbindingen staan ?

backspace?

Ze staan in systeemvoorkeuren, netwerk onder "lokaties". Je kunt er dan eentje uitkiezen en bewerken, of activeren, of je kunt de HELP kiezen maar dan komt die kl*te assistant weer en krijg je er NOG weer een nieuwe bij!

Mijn lokatie staat gewoon op 'Automatisch', werkt prima.

Ik heb eens in de Help gekeken. Daar is wel een topic voor 'Netwerklocaties toevoegen' maar niet voor 'Netwerklocaties verwijderen'. Dat is dus blijkbaar niet voorzien. Stom maar helaas.

[quote:d48e08a990="Wilma"]Ze staan in systeemvoorkeuren, netwerk onder "lokaties". Je kunt er dan eentje uitkiezen en bewerken, of activeren, of je kunt de HELP kiezen maar dan komt die kl*te assistant weer en krijg je er NOG weer een nieuwe bij![/quote:d48e08a990] Relax Wilma 8)

Verwijderen: kies in dat Systeemvoorkeur Netwerk in het uitrolmenu onder Locatie voor Wijzig locaties… Nu kun je de ongewenste locatie selecteren en selecteer Verwijder. Klaar! En zo bij de andere ongewenste locaties. (Panther 10.3)

Voor meer info over internet/netwerken ga je naar Mac Help in de Finder (onder menu Help).

Succes.

Wilma, ben je er nog? Of ben je inmiddels weer terug geswitched? :wink:

Ja, gelukt! In eerste instantie niet, maar "per ongeluk" waren die mogelijkheden ineens wel actief! Sorry voor de late reactie, maar dat komt omdat ik nog steeds modemproblemen heb en momenteel dus niet zo regelmatig op het net ben... Nee, terugswitchen doe ik niet hoor, ik vind de Mac geweldig maar moet er nog veel over leren.

Vervelend voor je.

Als je op een simpele manier wat meer over de basis van OS X wilt leren, ga dan naar Macmiep voor een leuke online cursus (Panther 10.3 op het moment, maar dat moet weinig verschil met Tiger maken).

Of je koopt een erg goed, zeer leesbaar boek; wel in het Engels, maar behoorlijk duidelijk en simpel. Ook hier zal de Tiger versie wel snel uitkomen.

Succes en veel plezier! 8)

Ik zal zeker een kijkje nemen op MacMiep. Ik heb geen Tiger overigens, maar Panther. Mijn Mac is een jonge 2e hands.

Als ze eerst grijs waren moet je onderin kijken. Als het slotje dicht is kun je sommige dingen niet verandere.

Dat is wel een goede Coca Cola, daar had ik ook niet aan gedacht. Maar ik zag het ook een keer bij een kennis, een recente switcher, die het 'hangslot' er ook standaard opgooide, met het idee blijkbaar dat ie daarmee de instelling het 'toepassen / apply' commando gaf.