Ik heb een aantal numers dubbel in mijn lijst,ik luister dan of het verschillende versies zijn en indien niet hou ik de beste. Ik vrewijder dan de "slechte" nummers maar normaal vraagt iTunes dan of ik ze enkel uit de lijst wil verwijderen of ook uit de map. iTunes vraagt dat dus niet meer waardoor ik het eerst uit de lijst moet verwijderen en daarna nog eens in mij iTunes map. Kan hier iets aan gedaan worden want ik wil de numers die ik uit iTunes gooi ook daadwerkelijk van de mac af.
Heb ik ook wel eens gehad. Toen bleken die nummers op een verkeerde plaats in de iTunes structuur te staan.
Nu kom ik daar zelf nooit aan (daar heb ik itunes per slot van rekening voor) maar ik denk dat dat ontstaan is bij een upgrade van de ene versie van iTunes naar de andere. Klein foutje van meneer Apple.
Ik heb toen gekeken waar iTunes de nieuwe bestanden plaatste en alles wat naar idee niet geod was heb ik voorzichtig (telkens proberen of alles nog werkt, backup…) met de hand verplaatst. Daarna vroeg ie gelukkig weer keurig of ie de bestanden ook mee moest verwijderen. Sindsdien nooit meer last van gehad.
Je zou overigens eerst even kunnen proberen wat er gebeurt als je de keuze Verzamel inhoud bibliotheek… gebruikt. Dat bedacht ik zelf pas toe ik het allemaal al met de hand had rechtgezet. Maar ik kan me goed voorstellen dat die functie het vuile werk gemakkelijker voor je opknapt.
[quote:35763db0a9="Mrwhoopie"]iTunes vraagt dat dus niet meer waardoor ik het eerst uit de lijst moet verwijderen en daarna nog eens in mij iTunes map..[/quote:35763db0a9] Het kan ook zijn dat je "vraag niet opnieuw " hebt aangevinkt :|
[img:35763db0a9]http://img105.imageshack.us/img105/5244/afbeelding2gn1.png[/img:35763db0a9]
Sta je wel in de library op het moment dat je het nummer verwijderd ? Als je een nummer wist terwijl je in een playlist staat, krijg je die vraag namelijk ook niet, tenzij je het nummer weg gooit met de toetscombinatie alt-delete.
ja ik sta toch niet in de playlist,ik ga het eens proberen met de toetscombinatie en de bib nog eens verzamelen bedankt voor de tips.