Very hot

Vraagje, ik gebruik mijn 'oude' iMac revisie B als jukebox en als kleine server. Als ik een tijdje deze iMac aan heb staan komt er een enorme warmte van de computer vandaan. Ik weet dat er altijd wel enige warmte wordt afgegeven, maar deze iMac wordt wel erg warm om niet te zeggen heet... Kan iemand mij vertellen dat ik me geen zorgen hoeft te maken en dat dit zo hoort of moet ik de brandblusser erbij houden?

je hoeft je geen zorgen te maken ;)

nee, écht het is normaal!
dat hebben ze altijd gedaan. Niets om je zorgen over te maken.
Zorg er wel voor dat hij zijn warmte kan blijven afgeven.

Bij zichtbare vlammen zou je kunnen overwegen een blusser te pakken.

iMacs worden heet, en constant gebruik maken van je HD zorgt voor nog meer warmte. Hij is echter zo gebouwd dat de warmte goed langs natuurlijke weg kan ontsnappen. Zolang je er geen perzische kleedjes op legt en de bodem goed vrij houdt kan de machien het wel hebben.

Heheh.. ik moet zeggen dat een iBook ook verdomde heet kan worden hoor! :( Soms dan denk ik ook wel 's.. Hmmm.. is dit wel goed? :?

Toen ik mijn iMacje voor de verkoop uit m'n rek haalde, zag ik dat ie helemaal bruin geblakerd was van de hitte. En toch deed ie het perfect.

Bruin geblakerd ja?! Tering!! :o Toch bestaat er een kans dat er wat kan door fikken lijkt mij.. na verloop van tijd natuurlijk..

zet temperature monitor er op en kijk hoe hoog deze oploopt

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19994

het komt ook door het afspelen van MP3'tjes. Hiervoor moet de processor continu werken en niet zo'n beetje ook. Ik heb wel eens zo'n temperature meter geinstalleerd gehad en van itunes wordt ie het warmst.

[quote:583a3e6cb9="EagerB0bNerd"]het komt ook door het afspelen van MP3'tjes. Hiervoor moet de processor continu werken en niet zo'n beetje ook. Ik heb wel eens zo'n temperature meter geinstalleerd gehad en van itunes wordt ie het warmst.[/quote:583a3e6cb9]

Klopt iTunes was op de pc ook al een bronnenvreter, zeker t.o.v. winamp. Op een g4 1,25Ghz trekt het nu ook constant 5 à 6 % van de processorcapaciteit met een 192 kbps mp3…