verzekeringen en bankrekeningen

Hey allen,

Elk jaar ontvangen je de laatste versie van je verzekeringspolissen en jaar opgaves etc. Nu heb ik laatst een overlijden meegemaakt en merkte dat het erg handig kan zijn dat alle polissen en bankrekeningen bij elkaar zitten gebundeld.

Nu werk ik met een google docs bestand en losse scans in dropbox. Eigenlijk zie ik het liefst een database waar je in kan zoeken inclusief de polissen digitaal (gescand). Dit mag online zijn of in een app. Zolang de nabestaande er maar bij kunnen.

Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit doen en hoe.

Ik denk dat Bento zo'n programma is!
http://www.filemaker.com/nl/products/bento/mac.html
Of misschien is FileMaker Pro dan nog beter?
http://www.filemaker.com/nl/products/fmp/

Kijk eens of je daar wat mee bent... :)

Ik gebruik daar 1Password voor.

Met de "Wallet" optie kan je data kwijt zoals polisnummer, datums en adressen ed.

Daarnaast kan je een scan maken van je documenten en deze erbij opslaan.

Dan moet je de persoon in kwestie wel zover krijgen dat hij een overzicht geeft van al zijn verzekeringen en bankrekeningen. Zou jij dat doen? Zou je niet vinden dat dat privé is en dat de anderen niet alles hoeven te weten over jouw financiën?

@Sfinxweb 1pw is mijn no1 app maar wist niets van scans bijvoegen? Super.. ik duik er even in.. de excelsheet is het enige dat ik dan even moet bijhouden voor het ovezicht.

@Yggdrasil Bento en FM ben ik niet zo'n fan van.

@Yaris Op zich mocht ik te komen overlijden zou ik het wel handig vinden dat de nabestaande alles van mij weten vandaar mijn vraag.

Denk er dan aan, welk systeem je ook kiest om die gegevens te bewaren, dat de nabestaanden moeten weten waar te zoeken en dat ze de kennis van de software moeten hebben.

Een geschreven papiertje in je bankkluis lijkt me ook wel te volstaan. Want je amuseren met het maken van databasen en scans is leuk maar de vraag is of dat de beste manier is om je doelstelling te bereiken, namelijk het de nabestaanden gemakkelijker maken na je overlijden.

Evernote?