Verzoek voor PowerBook G4 gebruikers. - Wie wil ervaringen delen met mij?

Hallo Allemaal,

Misschien niet echt de juiste plaats voor deze post, maar ik denk toch dat dit het algemene board is, maar goed.

Ik ben van plan, na een tijd wikken en wegen, om een PowerBook G4 te gaan kopen.

Nu ben ik op zoek naar andere PowerBook G4 gebruikers die hun ervaringen met mij willen delen. Om zo enige verborgen valkuilen te kunnen verkomen. Het kan natuurlijk via dit forum, maar ik heb zelf de voorkeur via MSN Messenger of een ander instant-message programma.

Nou, ik hoop snel wat te mogen horen van jullie.

Groetjes,

Marc. :slight_smile:

bevalt erg goed. mijn vorige ti had wel een euvel dat ie af en toe uitviel als je de batterij aan de onderkant vastpakte. Daarnaast is het airportbereik slecht.

Verder oh's en ah's van collega's en vrienden.

kopen !

Hoi, ik was van plan om dinsdag ook een nieuwe powerbook aan te schaffen, misschien kunnen we een korting bedingen als we gezameliijk kopen.

grroet Seven

Ik heb al ruim een jaar een g4 powerbook. Bevalt echt enorm.  Zodra ze over de 1000 mhz gaan koop ik een andere. Verschil is nu te klein met de nieuwe.

Nu lees ik hier airport bereik ?  ik ben van plan een airport netwerk aan te leggen. En dan bedoel ik op de middelste etage het basisstation. en benee en boven en op zolder kunnen Internetten / netwerken…  maar wat is het bereik dan zo'n beetje van de powerbook ?

Ik gebruik de Powerbook G4 al iets meer dan 1 jaar en ik moet zeggen dat het een zeer betrouwbaar toestel is. Het bereik van airportkaart is bedroevend. De titanium behuizing van de G4 zorgt voor een slechte ontvangst van het airportsignaal.

Zelfs met een nieuw Airport basisstation (2e generatie) krijg ik regelmatig de melding "Er is geen Airportkaart geïnstalleerd" niet tegenstaande het basisstation op ongeveer 15 meter van mijn PB verwijderd is. Met mijn vorige PB G3 had ik op dezelfde plaats een volledig ontvangstsignaal.
Als het gebruik van een airportkaart niet echt belangrijk is zou ik niet twijfelen aan de aanschaf van zo'n toestel.
Doen gewoon.

Ik ben nu reeds dik een jaar in het bezit van een Powerbook G4 hoewel ik wle moet toegeven dat ik al aan mijn tweede zit aangezien de eerste bij een inbraak is gestolen!

Het is een heerlijke mac om mee te werken. Na mijn G3 was met name de ruimte op het scherm een verademing (niet onbelangrijk als grafisch ontwerper). Een paar tips:

• bespaar niet op ram als je osx gaat draaien, 256mb minmaal
  • investeer iets meer en koop de snelste versie. Het kost initieel meer maar je wint het op levensduur (lees gebruiksmogelijkheden in de loop van de tijd) terug
  • zorg dat je een vilten doekje maakt dat over je toetsen ligt voor je je PowerBook TI dichtdoet voor vervoer. Dit voorkomt schermbeschadiging!

Tot slot de Airport Range. die is inderdaad iets minder maar een simpel truukje verhelpt dit. Het lijkt er op dat de TI niet helemaal optimaal gemaakt wordt want het airportbereik is simpel op te hogen door de batterij uit te nemen en over het serienummerplaatje te wrijven met een vinger (enige druk gebruiken). Als je daarna opstart (of uit sluimer komt als je je prik erin hebt gehouden) zul je zien dat de ontvangst aanmerkelijk verbeterd is.

Succes en mocht iemand nog specifieke vragen hebben,

joost@bravenewlogo.com