Verzonden mail niet meer te openen

ken je dit probleem?: in mijn programma Mail heb ik 3 accounts. Eén daarvan laat alle verzonden mail niet meer openen. Er komt een melding: "Het bericht (....) is niet van de server gedownload. U moet deze account op 'On line' instellen om het te kunnen downloaden".

Deze account staat dus gewoon on-line, bovendien… verzonden mail staat toch niet op een mail-server?

Met de andere twee accounts heb ik dit probleem niet. Alle instellingen met elkaar vergeleken, geen verschil te ontdekken.

Rara

Bij mij was het verholpen met onder menu postbus te kiezen voor 'bouw opnieuw op'. Wel even desbetreffende postbus selecteren.

Oke, dat heb ik dus gedaan... EN NU IS M'N HELE POSTBUS VERZONDEN MAIL LEEG! Waar kan dat nou gebleven zijn?

Weer even de instellingen met de andere accounts vergeleken… geen verschil te ontdekken.
Hoger smtp-kunde???

Wat uitermate lastig.

Ik zou het volgende even proberen:

kijk of je in user/bibliotheek/mail/

de betreffende mailbox nog kan vinden. En hem dan handmatig importeren in mail.

Er zijn elders op het net nog vele topics te vinden over Mail.app en Tiger, gezien dit niet bij iedereen (lees mij en een collega van mij) niet goed is gegaan.

Bij mij was trouwens ook de http plugin voor hotmail de oorzaak.
Die zou ik sowieso ff killen… en daarna opnieuw installeren.

Groet BiG Mac

[quote:1a9f3a70fc="Draftsman"]bovendien... verzonden mail staat toch niet op een mail-server? [/quote:1a9f3a70fc] Bij IMAP wel!

Wij hebben dat probleem ook gehad. Zogauw een mailbox (in of uit) groter dan 900 mb werd kon mail het niet meer aan. Wanneer we mailtjes verplaatsen naar een nieuwe map werd de mailbox kleiner en konden we de mail weer lezen. In Tiger is het probleem opgelost, omdat mail nu alle mailtjes in losse bestandjes zet en niet meer in een groot bestand.

Advies: upgraden naar Tiger!

WD