vga, dvi, adc, watte?

Ik heb een oude 400Mhz G4, met (denk ik) een VGA aansluiting en een 21" Blue/white Monitor. Maar ik zou nu wel eens een wat kleinere monitor willen (in de diepte dan! )

Ik heb even rondgeneusd, en krijg de volgende termen
om mijn oren geslingerd… VGA - DVI - ADC.
Heel eerlijk gezegd snap ik er niets meer van!

vraag:

1. DVI to ADC adapter, kan ik die gebruiken om een 17’ flatpanel aan te sluiten?
  2. Is VGA hetzelfde als DVI ?
  3. Hoe bereken ik de waarde van mijn oude monitor?

ok in dit geval is het heel handig om te weten welke G4 je hebt... is het een PCI versie of een AGP versie? welke videokaart zit erin?

want waarschijnlijk heb je al de juiste poort op die kaart zitten om de monitor op aan te sluiten…
maar ja dat moeten we natuurlijk wel zeker weten… :slight_smile:

die adapter heb je zoiezo niet nodig… want als je een ADC aansluiting hebt op je videokaart dan kan je de 17" FP daar op aansluiten… DVI heb je volgens mij niet,… dat zit alleen op veel nieuwere machines als ik me niet vergis. waarschijnlijk heb je op jouw videokaart een ADC en VGA aansluiting en kan je ook gewoon een 17" FlatPanel op aansluiten… :slight_smile:

Dat lijkt goed nieuws...

ik heb een: Power Mac G4 (AGP Grafische kaart) (version = 2.9)
en de kaart… ATY, Rage128Pro ???

zijn er ook nog verschillende maten DVI en ADC ?

Hier is een overzicht van de connectoren die er zijn, dank aan chipmunk

www.chipmunk.nl/kabels/VGA-aansluiting.html

VGA is analoog en beperkt voor de rest zijn er verloopkabels te krijgen.

Dus ik moet een verloop van VGA naar ADC hebben?

Volgens mij heb je dan 2 aansluitingen in je PCI kaart. De een is idd VGA en de ander aasnluiting is geloof ik DVI. (rechthoekig bredere formaat, ronde zijkanten) Kijk anders [url=http://www.everymac.com/systems/apple/powermac_g4/]hier[/url] naar

Suzanne:....eh pardon PCI Kaart?.....G4 AGP....dus een AGP videokaart.

Vga verloop naar ADC bestaat niet,er staat bij apple dat de machine over een DVI en VGA aansluiting beschikt.Normaalgesproken wordt er dan geloof ik een adc verloopkabel bijgeleverd,anders moet je die nog aanschaffen bij de apple store,a ±150 euro…

Maar waarom zou je voor bijna duizend een euro een 17" tft scherm kopen voor zo’n oude apple…of heb je er veel apparatuur inzitten?

Ok, kan ik dan de conclusie trekken dat een nieuwe 17" flatpanel NIET op mijn mac kan worden aangesloten?

@makelthedevil: weet je wat een beetje normaal huis kost in Aalsmeer?
Ik ben heel tevreden met mijn “oude” macje :wink:

Het aansluiten kan dus wel degelijk,kost alleen wel rond de 150 euro voor een adapter bovenop de hoge schermprijzen.Een G4 400 mhz is zeker een leuke computer,daar niet van,lach je zeker niet uit,zou blij zijn als ik er 1 had,heb zelf nieteens een mac.....komt nog,komt nog....maar arme scholier van 16 jaar,dus ken het probleem.....Zou zeggen koop bij de mycom een goed DVI scherm,dat scheelt een heleboel geld,en misschien kan er dan nog wat ram worden uitgebreid of een externe harde schijf erbij.....scheelt sowieso in ieder geval al veel geld....Als je toch besluit je prachtige 21" crt te houden,kan je ook deze machine verkopen en voor niet al te veel extra een g4 733 mhz kopen :D ,tweedehands op marktplaats/macfreak/tweedehandsmac/2ehands.nl....