VHS tapes digitaliseren

Ik heb een VHS recorder + scart uitgang.
Weet iemand wat prijs-kwaliteit de beste aankoop is om tapes te digitaliseren ?
Hoe heet zo een toestel + merk ?
Gaat dat via quick time ?

Heb je geen windowsbak? Daar zijn duizenden digitizers voor, bij de Mac moet je vaak aan dure Elgato dingen.

hien is dit iets voor je: http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/index_40941.htm

Zoek eens op canopus advc 100 of 110 op de diverse marktplaats sites. Ik heb zo’n ding vaak gebruikt in combinatie met FCP, maar met iMovie werkt het ook.

canopus is prima maar niet de meest goedkope oplossing . daarnaast hoe vaak denk je het te gaan gebruiken…?
Kijk eens naar Roxio Video Capture USB for Mac voor €59,-

http://www.roxio.nl/nld/products/toast/device/overview.html

De Pinnacle MovieBox icm Quicktime is ook een goede optie

Probeer Videoglide.

http://www.echofx.com/videoglide.html

Werkt met veel digitizers, o.a. met de Zolid die de Aldi verkoopt.

Besef wel dat wanneer de VHS band storingen zoals drop-outs heeft (en dat komt bij oude banden veel voor) dat de bovengenoemde oplossingen
vaak de mist in gaan vooral wat de audio-sync betreft.
Canopus ADVC 110 heeft daar geen last van.

Een Canopus ADVC 50 of 55 kan ook. Het is een halve 100 of 110 en werkt alleen van analoog naar digitaal. Als je een Canopus tweedehands koopt en hem weer verkoopt als je klaar bent dan is hij niet zo duur.

Een vraag aan de kenners: die kastjes converteren naar verschillende bestandstypes, wat zijn goede bestandstypes om te editen en om te bewaren?

EDIT: ik bedoelde de Pinnacle MovieBox DV. Doet in principe hetzelfde als de Canopus via FireWire.

Volgens mij converteerd de Canopus alleen naar DV (stream)

Het is al een poosje geleden dat ik mijn canopus voor het laatst heb gebruikt, het binnenhalen van beeld materiaal leverde inderdaad vrij grote bestanden op (zou een DV stream kunnen zijn), zelf heb ik dat destijds terug gebracht naar mpeg 2 voor op een dvd. Hierbij de bitrate aanpassen aan de lengte van de film en de grote van de dvd.

Binnenkort wil ik mijn muziek video’s opnieuw naar de computer over zetten en dan is de h 264 codec de meest voor de hand liggende.

Al eerder genoemd dat de canopus audio in sync houdt, dat is voor mij de reden geweest om voor de iets duurdere canopus te kiezen. Als je inderdaad zo’n canopus kastje tweedehands op de kop tikt en na afloop weer verkoop zullen de kosten ook wel meevallen denk ik.

Het (grote) bestand wat je krijgt na digitaliseren is prima te bewerken in FCP of iMovie of andere programma’s, voor definitieve opslag in een archief ga je toch comprimeren naar een mpeg2 of h 264 stream. Hierbij moet je wel opletten dat je in de resolutie (pal) niets veranderd.

Succes

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?

Van een Amerikaan heb ik een ADVC 55 van canopus over kunnen nemen.
Dit systeem moet ook gewoon in Nederland te gebruiken zijn.
Nu heb ik de dipswitch schakelaar op 1 gezet en de videorecorder aangesloten op het apparaat.
De ADVC krijgt voeding uit mac.
Ik heb tulpen uit ADVC naar videorecorder AV in out en AV decoder geplugd. Maar er komt geen beeld en geluid bij het importeren.
FCPX ziet het apparaat wel in ieder geval. Maar dus geen beeld en geluid. Het indicator lichtje blijft rood.

Mijn specs:

Processor 2,8 GHz Intel Core i5
Geheugen 8 GB 1333 MHz DDR3
Videokaart ATI Radeon HD 5750 1024 MB
Software OS X 10.9.1 (13B42)