via 2 macs met Airport-extreme kaartje internet delen

In mijn powerbook komt een wanadoo-kabel internetverbinding binnen. Nu wil ik graag een andere ibook gebruik laten maken van de internetverbinding van de powerbook. ook deze ibook heeft een airport-kaartje. ik weet alleen niet wat ik moet doen. Heb wat zitten klooien maar het lukt me gewoon niet.. Alvast bedankt voor alle hulp op dit superforum

Martijn :frowning: :roll:

Martijn, met alle respect, maar over dit onderwerp zijn al zó veel draadjes geweest. Laat even de zoekfunctie los, en je komt vast wel een draadje tegen wat jouw probleem omvat. Want... wat is je probleem precies? Áls je wilt dat we je helpen, graag wel info over wat het probleem is... Daarnaast zit je denk ik ook in het verkeerde onderwerp; dit hoort thuis in internet & netwerken.

Is vrij simpel, ik neem aan dat je Powerbook een Airport kaart heeft:

Ga naar [b:5d633bce16]Systeemvoorkeuren > Delen[/b:5d633bce16]

Vervolgens kun je de internetverbinding delen via Airport. Op de iBook kun je vervolgens de Powerbook zien en voila, internetten!

Misschien iets te simpel uitgelegd, maar moeilijker is het niet!

Gr,

Freerk

Volgens mij moet je allereerst systeemvoorkeuren/netwerk een nieuwe verbinding definieren voor je mac waar het adsl-modem op is aangesloten. Vervolgens ga je bij systeemvoorkeuren/delen/internet aangeven dat je internet wilt delen op de mac die aangesloten is op het adsl-modem. That's all.

Overigens kun je dit beter in internet en netwerken posten. Misschien kan een moderator dit even verplaatsen??

[quote:b8e6d852fb="PeterK"]Volgens mij moet je allereerst systeemvoorkeuren/netwerk een nieuwe verbinding definieren voor je mac waar het adsl-modem op is aangesloten. Vervolgens ga je bij systeemvoorkeuren/delen/internet aangeven dat je internet wilt delen op de mac die aangesloten is op het adsl-modem. That's all.

Overigens kun je dit beter in internet en netwerken posten. Misschien kan een moderator dit even verplaatsen??[/quote:b8e6d852fb]

wrong!!! dat verhaal klopt helemaal niet!!!
freerksmit heeft het helemaal bij het juiste eind
de apple help in je mac geeft trouwens een hele
goeie beschrijving hoe je internet kunt delen
tussen 2 computers, het werkte bij mij binnen
een minuut