Je moet idd ff wat meer specs over je netwerk geven. Welk apparaat is router en hoe is je Airport ingesteld. Waarschijnlijk is er het 1 en ander wat in je airport of speedtouch aangepast moet worden.
Plug voor de grap is een kabel in de speedtouch en zorg dat je ethernet kaart en je airport kaart aanstaan. Geef dan in de terminal het commando “ifconfig” en post hier de output. Op die manier komen we al iets meer te weten over je instellingen.
Zou je misschien iets van een schets kunnen maken van je netwerk. Dus hoe je alles aan elkaar heb geknoopt.
[quote:57803b46b1=“Cyberwolf”]
[quote:57803b46b1=“sjoekje”]…[/quote:57803b46b1]
Als je wat meer spec’s geeft, kunnen de lezers je beter helpen. Wat voor Mac heb je en hoe is alles nu aan elkaar verbonden??
Als ik op mijn iBook de airport uitzet en via UTP verder ga hoef ik slechts van Locatie te wisselen en dan ga ik weer vrolijk verder.
Cyberwolf[/quote:57803b46b1]
Als ik een UTP kabel in mijn Ibook prik gaat die automatisch over op UTP. Je kan instellen welke interface je de voorkeur wilt geven. Uiteraard geef je je UTP interface een hogere prio omdat het sneller is. Dus kabel erin klaar (ervan uitgaande dat je interface goed geconfigureerd is)
[quote:57803b46b1=“passenger”]Als het een getweakt modem is, dus een router, moet je oppassen dat de airport ook niet als router werkt. Beetje onhandig, twee apparaten die allebei IP-adressen uitgeven… :?[/quote:57803b46b1]
Is idd niet zo handig op 1 netwerk. Maar als hij per ongeluk 2 netwerken heeft gecreeerd wat ook best zou kunnen (airport met wan port op de speedtouch) zou het ook nog kunnen zijn dat je 2 x hetzelfde netwerk heb en de routering totaal in de war is.
Een speedtouch 510 hoef je trouwens niet meer te tweaken. Deze heeft standaard een routerfunctie je kan ze configureren met de volgende tools (http://www.speedtouch.nl/drivers.html).