Via Bluetooth en Proximus op internet...

Hey,

Ik zou met mijn Motorolagsm (heeft Bluetooth) en mijn PB op internet willen door gebruik te maken van gprs. Het is vooral om mijn emails binnen te halen en te verzenden. Mijn gsm is al goed ingesteld, ik moet nog nog enkel m’n PB instellen. Onder ‘internetverbing’ kan je de optie ‘Bluetooth’ kiezen. Daar moet je 3 gegevens invullen. Ik denk dat dit niet de juiste manier is. Hoe het wel moet, heb ik geen idee over. Daarvoor heb ik mijn mac nog niet lang genoeg.

Heeft er iemand van jullie ervaring om die instellingen op je PB in orde te krijgen? Dat zou een grote hulp zijn!

Greetz

[quote:64e2a48d24="Velonomika"]Onder 'internetverbing' kan je de optie 'Bluetooth' kiezen. Daar moet je 3 gegevens invullen. Ik denk dat dit niet de juiste manier is.[/quote:64e2a48d24] Ik denk dat dat [b:64e2a48d24]wel[/b:64e2a48d24] de juiste manier is. Voor Vodafone "bel" je naar telefoonnummer *99#, maar hoe dat voor Proximus is weet ik niet. Het is in elk geval wel de plaats waar je moet invullen wat je elders hebt gevonden.

Is er iemand die toevallig weet wat het nummer voor Proximus is? Zal nog es rondzoeken op de site van Proximus.

Bij account en paswoord: is dat wat overeenkomt met je mailprovider (hier Skynet) of moet dat van Proximus komen?

Ciao

kijk eens naar het artikel over UMTS & GPRS van april [url]http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1903[/url]

Voor proximus zijn de volgende settings van toepassing:

Belgium Proximus(Internet) internet.proximus.be [guest] [guest] 195.238.2.21195.238.2.22 -
Belgium Proximus(intranet) intraprox.be [guest] [guest] 195.238.2.21195.238.2.22 -

Wat volgens mij neerkomt op alleen APN internet.proximus.be invullen in UMTS+GPRS4MacOS
Die DNS addressen worden meestal automatisch ingevuld.

Dat gedoe met *99# is voor windows.

Ik heb die scripts gedownload. Daarna heb ik "UMTS + GPRS-generic.txt" naar de map modem scripts versleept. Dan maakte ik een Bluetoothverbinding met de gsm. Ging naar netwerk en daarna moet er volgens de handleiding een venster openspringen met de melding dat er een nieuwe poort gedetecteerd is. Dit gebeurt niet. Tip?

[quote:78e1fd59de="M10"]Dat gedoe met *99# is voor windows.[/quote:78e1fd59de] Toch kom ik via "internet connect..." op m'n powerbook op internet met deze instelling. Misschien is "dat *99# gedoe" voor Vodafone (zoals ik zei), maar zeker niet alleen voor windows.

Dat UMTS script voor KPN (!) lijkt me ingewikkelder dan nodig voor Velonomika’s gprs-probleem.

In elk geval succes, Velonomika!

In dit geval is het een bestaande poort (bluetooth dus) en dan ga je in de stap daarna verder. Staat ook wel in de manual:[quote:6991a273b0]You will then have to activate the port to use it. Alternatively, check an existing port if italready points to a UMTS-device; for example use the bluetooth interface. [/quote:6991a273b0]

@draaischaap: dat script is voor elke mobiele operator, niet alleen KPN.
@draaischaap: hij komt er anders toch niet uit. @mijzelf: en met mijn voorstel ook niet. :innocent:

Ik heb de instellingen voor Vodafone niet kunnen vinden op de site van Vodafone zelf. Ze willen denk ik dat je voor meer geld een speciale kaart koopt voor in een windows laptop (die is niet beschikbaar voor Mac).

Ook voor Proximus zal er iemand weten wat de juiste instellingen zijn voor de simpele internet connect manier. Als ik niet zo heen en weer aan het rennen was tussen deadlines zou ik beter helpen zoeken. Google was my friend at the time… :slight_smile:

Ik heb hier het proximus script die ik gebruikte in samenwerking met mijn (palmOS)pda. Ik heb nog geen idee hoe je het op een mac kan gebruiken maar misschien ben je er iets mee.

[code:1:3a44769469]Send: atz
Send CR:
Send at+cgdcont=1,”ip”,”internet.proximus.be”,”0.0.0.0”,0,0
Send CR:
Delay:1
Send:atd99**1# (dit is voor mijn siemens S55 gsm. zal wel iets gelijkaardigs zijn voor motorola)
Send CR:
End[/code:1:3a44769469]

Zonder dit scriptje kon ik dus onmogelijk een gprs verbinding maken met mijn pda.
Hopelijk ben je er iets mee.

Ohja, bij proximus MOET je een naam en wachtwoord ingeven. Dit mag eender wat zijn, het doet er eigenlijk niet toe maar het moet ingevuld zijn :slight_smile: