Via Browser naar > Download map op desktop

Als ik iets download (bijvoorbeeld in Safari) dan komen die bestanden te staan op de desktop. Dat is natuurlijk snel een zooitje. Kan ik geen map op de desktop zetten waarin voortaan alle downloads gedownload worden ?

Volgens mij is dit mogelijk.

Alvast bedankt,

Marcel

Maak een nieuwe map aan, klik linksboven op Safari en ga naar de voorkeuren. Ga naar Algemeen -> Locatie gedownloade bestanden daar staat waarschijnlijk jouw Desktop, klik daarop en je kunt een andere selecteren.

Kom je eruit? Heldere uitleg?

Gewoon doen moet toch kunnen! Onder voorkeuren in safari. Download/ selecteer andere en wijs de map aan waarin je het wil hebben easy does it ;)

Schaam me bijna dat ik dit niet zelf kon uitvinden ! :oops: Maar nu komen niet alle downloads in die map toch ? (alleen van Safari) Van de andere kant: wanneer download je op een andere manier ?

Bedankt voor de snelle reactie !

[quote:f22d0738f8="mkennis"] Van de andere kant: wanneer download je op een andere manier ? [/quote:f22d0738f8]

Als je upload. :stuck_out_tongue: Sorry begrijp je vraag niet zo goed :wink:

[quote:1d5ce3b0b1="mkennis"]Schaam me bijna dat ik dit niet zelf kon uitvinden ! :oops: Maar nu komen niet alle downloads in die map toch ? (alleen van Safari) Van de andere kant: wanneer download je op een andere manier ?

Bedankt voor de snelle reactie ![/quote:1d5ce3b0b1]

Elk programma waarmee je download kun je via de voorkeuren van dat programma aangeven waar de gedownloade files opgeslagen moeten worden, dus kan elk programma gebruik maken van die map waar Safari de files zet, als je het maar aangeeft in de voorkeuren

Hebben jullie bij safari trouwens ook max 4 downloads tegelijk?

Welke download enhancer of plugin kan ik het best geruiken om dit aantal hoger te zetten?