Via een netwerk muziek importeren.

Ik heb een vraag. Ik heb pas een nieuwe PowerBook, alleen al mijn muziek staat nog op een harde schijf in mijn windows computer. Nu kan ik volgens mij via de Ethernet kabel mijn muziek van mijn windows computer, naar de harde schijf van mijn PB kopiëren. Maar hoe doe je dit? De kabel is overigens al aangesloten, en het internet doet het al.

Ik hoop dat jullie dit weten.

Als je de windows machine kunt zien in het netwerk (via finder - ga - netwerk - dan komt hij ervoor te staan als de instellingen en op de pC en op de Mac goed staan - paswoord is gewoon die van je Mac) dan kun je alles zo kopieren. Zo doen wij het hier thuis ook. Trouwens, ik kan alleen via de Mac de PC's zien en niet andersom. Je moet geen firewall aan hebben staan en windowsbestandsdeling op de Mac aanvinken en op de PC de schijven delen.

Suc6.

Janny

Zet op beide machines de laatste iTunes en je kan de bibloitheken delen. Dan hoef je de bestanden nieteens over te zetten. Als je netwerkinstellingen goed zijn ziet iTunes de andere bibliotheek automatisch.

[quote:2f5fac78b5="MacBjorn"]Zet op beide machines de laatste iTunes en je kan de bibloitheken delen. Dan hoef je de bestanden nieteens over te zetten. Als je netwerkinstellingen goed zijn ziet iTunes de andere bibliotheek automatisch.[/quote:2f5fac78b5]

Je bent me net voor, heb ik ook gedaan, werkt perfecto

[quote:4d04c81b70="MacBjorn"]Zet op beide machines de laatste iTunes en je kan de bibloitheken delen. Dan hoef je de bestanden nieteens over te zetten. Als je netwerkinstellingen goed zijn ziet iTunes de andere bibliotheek automatisch.[/quote:4d04c81b70]

Ja dat werkt goed zeg, echt cool. Bedankt

Alleen wil het eerste plan nog niet lukken: Ik kan niet mijn windows harde schijven zien met de Finder.