via imac naar win2k remote desktop

hoe kan ik het beste via een remote desktop programma een win2k machine benaderen?

ik heb het geprobeerd met remote desktop connection van MS, maar dit wil nie echt lukken. en hoe maak ik de win2k zo dat ik er op kan? dus remote desktop accesable

Alleen win2k server kan benaderd worden met remote desktop connection van ms.

Je kan eventueel tightvnc op de win2k machine installeren, dan kun je hem via je browser benaderen.

Werkt perfect!

maar kan ik hemdan nog wel met mijn remote desktop connection van MS benaderen? of hoe doe ik dat precies stap voor stap?

Zoals ik al zei kan het alleen met win2k server, de andere versies hebben de software niet.

Tightvnc is een ander programma. Je kunt het gratis downloaden op http://www.tightvnc.com.

Het installeert zich als een service, vervolgens kan je een wachtwoord instellen en met je browser via het ip-adres van de win2k machine inloggen.

Ik gebruikte het zelf om mijn oude server te benaderen met win2k pro, vanuit m'n ibook en vanuit m'n oude xp bak.

Nu ik windows vrij ben gaat het een stuk makkelijker! :smiley:

ik probeer het nog wel n keer als ik iemand heb met een windows xp machine. gaat het ook makkelijker denk k. en laat ik nou binnekort gaan verhuizen :P

[quote:cafa7d927d="Ram"]Alleen win2k server kan benaderd worden met remote desktop connection van ms. [/quote:cafa7d927d]

Ook Window Xp Pro heeft het, dit werkt ook perfect.

Cyberwolf