VIDEO bewerking en/of DVD-R via video camara naar Videoband

Ik heb wat mensen, die de opgenomen DVD-R nog op een videoband willen afspelen dus ik zou graag mijn DVD via DV camara terug op een videoband willen plaatsen, ik krijg het onder OSX niet voor elkaar wie kan me wat op weg helpen, zou me een hoop zoek werk schelen.

We zijn er voor mekaar om te helpen, niet waar
(waar heb ik dit ooit eens gehoord)

Alvast bedankt :mrgreen:

waarom knoop je niet je DVD speler met 3 tulpjes aan je DV camera? Anders moet je de DVD rippen, importeren in iMovie en vervolgens weer terugschrijven. voor de kwaliteit hoef je het laatste niet te doen.

Succes!

Waarom niet via een video-uit van je computer? Tenminste, een PowerBook heeft die, je kan dan rechtstreeks van computer naar tv/video. Ik weet dus niet of die desktops die mogelijkheid wel hebben.

Wordt daar dan een aparte kabel voor bij geleverd of is dit apart te verkrijgen, zo ja los, hoe noemen zie die kabel dan. :innocent:

Wordt daar dan een aparte kabel voor bij geleverd of is dit apart te verkrijgen, zo ja los, hoe noemen zie die kabel dan. :innocent:

Ok, waarom wil je het via je DV camera doen? je kan ook gewoon je DVD speler direct aansluiten op je videorecorder.. Ervan uitgaand dat je er een goede reden voor hebt hier wat tips:

Volgens mij hebben alleen Power- en iBooks een video uit standaard.
Of die kabels erbij geleverd zijn hangt van je laptop af.
Bij de Powerbooks zijn dit Super-video kabels. Bij de eerste dual USB iBooks waren dit “3.5mm jack naar tulp kabels”. Bij de nieuwere iBooks moet een speciaal kabeltje van ±euro35 kopen.

Als je geen laptop hebt maar wel een DV camera met analoge ingang kan je je DVD aansluiten op je DV camera met zo’n 3.5mm jackplug naar tulp kabel.

Als laatste kan je de DVD rippen naar .dv stream. Die kan je dan via iMovie en FireWire terug zetten op DV tape.

soms denk je te moeilijk om bepaalde dingen te fixen, dus rechtstreeks van DVSDspeler naar video was te makelijk gedacht, vandaar ik natuurllijk weer moeilijke digitale foefjes wil uithalen, isn iet nodig dus

Bedankt voor het wakker schudden op de zondag ochtend :mrgreen: