video cd op dvd

Ik ben van plan om binnenkort een externe dvd-brander te kopen. (tips?)

Ik zat het volgende te bedenken. Kun je op een vcd bestanden zetten zodat je een zeer lange dvd hebt?

[quote:c7142b5b8f="gerror"]Ik ben van plan om binnenkort een externe dvd-brander te kopen. (tips?)

Ik zat het volgende te bedenken. Kun je op een vcd bestanden zetten zodat je een zeer lange dvd hebt?[/quote:c7142b5b8f]

vcd is volgens mij een cd formaat, anders dan de dvd indeling maar kan het ff mis hebben :?

Volgens mij is VCD mpg1 en DVD mpg2.

MPEG video bestaat in 2 smaken MPEG-1 en MPEG-2

MPEG2 is het meest populaire compressieformaat voor DVD video .Het heeft een resolutie van 720 x 576 tegen 25 beelden/seconde met een maximum bit rate van 9.8Mbps. Met andere woorden MPEG2 levert bewegende beelden met maximale resolutie geschikt voor televisie.

MPEG1 is het populaire compressieformaat voor video compact discs. Het is echter zwaar beperkt: maximale resolutie van 352 x 288 (PAL) met een maximale bitrate van 1.8Mbps. Bijgevolg dat MPEG1 bijna niet meer gebruikt wordt op een cd of dvd maar meer op het internet.Het voordeel is inderdaad dat je beeldbestanden kleiner worden maar je moet inboeten aan kwaliteit. Verder is het ook ideaal om oude VHS tapes (is een laag kwaliteit beeldformaat) om te zetten.Als je MPEG1 gebruikt krijg je ongeveer tot 8 uur video op een DVD-R.

Dat is precies wat ik nodig heb. Heb een hele zooi slechte kwaliteit afleveringen van een tv-serie. Ik wil ze het liefst allemaal op 1 of meer dvd's gooien. Thanx

en er staat zelfs een handleiding voor je op macetvideo.com Wel ff vertalen via google als je frans niet geod is.