Video-editing op de Mac

hallo,

goed nieuws en ander nieuws… vandaag iemand anders gelukkig gemaakt met mijn iBook G3, mijn eerste Mac… omdat ik zelf een Mac Mini wil gaan aanschaffen, om het wachten tussen nu en de Intel-based Powerbooks te overbruggen (omdat ik verwacht dat deze pas in revB een beetje probleemloos lopen). OS X is goed bevallen, alleen Finder vind ik niet lekker werken… maar goed, er zijn commerciële alternatieven.

nu de vraag (en nee, zoals u ziet is mijn caps lock niet kapot, maar ik ben een beetje lui vanavond ;- ) ): is het mogelijk om via iLife video-editing te doen, maar dan het bestand dat je kunt branden gewoon op te slaan, en in dat geval via het netwerk over te zetten naar een Windows-pc en vandaar de DVD te branden?

Reden: ik wil wat oude VHS banden gaan overzetten op DVD in de loop van het jaar, en dat zou voor mij de enige reden zijn om een Superdrive-versie van de mini aan te schaffen. Anders spaar ik die 100 euro… zodra een goede versie van de mactel-Powerbook uit is, ga ik toch die aanschaffen.

Any cents 4 your thoughts…

iDVD kan disc-images maken, deze zouden gewoon .iso bestanden zijn, echter met een andere extensie. Deze .iso kun je dus gewoon branden met een willekeurig PC-brandprogramma.

Klinkt goed... dat zou weer een probleem schelen :-) Iemand ervaring hiermee, toevallig?

De vraag is onlangs eerder gesteld, dus er zou minstens 1 iemand moeten zijn die je een antwoord kan geven.

:expressionless:

En als de disk-images niet werken, kun je de image altijd nog openen op de Mac, en gewoon de VIDEO_TS map via het netwerk overpompen… dus het kan altijd.

oke merci, dat moest ik weten - sorry voor double post :sealed: