Video en flash gaan traag

Ik heb een powermac 84 733 mhz. met tiger osx

Als ik een filmpje of flash animatie van een internet site laat of gewoon een filmpje draai met vlc media player, windows media player of quick time, loopt het beeld haperig en het geluid ook, terwijl ik eerst een langzamere powermac had, waar alles wel vloeiend liep , weet iemand wat er aan de hand is ?

Gebruik je mediaplayer of quicktime binnen een internetbrowser?

Ook, maar t maakt niet uit waarin ik een filmpje afspeel, ook gewoon in quicktime, en vlc , t hapert altijd.

Bij quicktime kan het voorkomen dat het filmpje (vooral streaming video's) eerst helemaal geladen moet worden voordat deze lekker loopt. Ook wanneer het filmpje bijna klaar is met laden is het niet verstandig om op "play" te klikken. Dat merk je ook. Zodra het filmpje klaar is begint die, of vaak zelf te spelen, of de voortgangsbalk wordt grijs waarna je op play kunt klikken. Dan zou het filmpje goed moeten lopen.

Het gaat niet alleen over het afspelen van filmpjes in safari via bijv quicktime, maar het hele afspelen van filmpjes, ookal speel ik een film af in een stand alone speler, download ik de film eerst en speel ik m dan af in een stand alone speler, t hapert allemaal, en dat terwijl op mijn vorige apple die een stuk langzamer was, maar wel panther draaide in plaats van tiger het allemaal soepel verliep.