Video en muis haperen

Al een tiijdje heb ik last van een muis de 'hapert', even een fractie van een seconde niet reageert en dan ineens aan de andere kant van het scherm staat. Het opnieuw installeren van Snow Leopard op mijn 3 jaar oude 15" MB Pro 2.4 GHz 4Gb RAM heeft niet mogen baten.

Nu kwam ik er laatst bij het afspelen van film achter dat dat ook niet meer vloeiend gaat. Zowel bij gebruik van VLC als Quicktime bijft de video met onregelmatige intervallen even hangen. Het beeld bevriest dan, meestal hoor je de audio gewoon doorgaan, en na een fractie van een seconde gaat de video weer verder waar de audio is gebleven. Er wordt dus een klein stukje geskipt.

Rara wat is hier aan de hand. Heb al een VRAM reset geprobeerd en alle openstaande programma’s in het Dock afgesloten voordat ik wat afspeel maar dat heeft niet mogen baten :cry:

Is het een draadloze muis? Of is het een bedrade? Misschien de batterijen even nakijken of zien of de kabel wel goed insteekt? Als het een Bluetooth muis is, zijn er nog andere apparaten gekoppeld met je Bluetooth?

En welke versies van QuickTime en VLC draai je? Zowel voor beiden is onlangs een nieuwe versie uitgekomen (of toch een update). Misschien helpt dat wel.

De muis is via USB aangesloten, wisselen van USB-poort of muis helpt helaas niet. Daar komt nog bij dat trackpad dezelfde problemen geeft. Zonet de nieuwste versie van VLC gedownload (1.05), Quicktime was zo te zien up to date (versie 10.0 build 90.3.1).

Het lijkt of de haperingen van de muis sneller/vaker gebeuren als de belasting van het systeem hoger is. Als ik in Photoshop bezig ben bijvoorbeeld, hoewel het natuurlijk ook kan zijn dat het dan gewoon sneller opvalt als je aan het priegelen bent in een foto en er staat ineens een streep doorheen… :?

Ik denk dat het met de belasting te maken heeft. Draai eens vanaf een ander volume, dat mag ook de installatieschijf zijn, schijfherstel van het schijfhulpprogramma.

Als ik in Ps werk met een pakweg 600pi file, dan hapert het ook af en toe hoor :-) Deal with it :)

Net schijfherstel vanaf de installatiedisk gedraaid. Het programma gaf niet aan dat er iets mis was. Bij de controles die uitgevoerd werden stond dat alles ok was. Hopen dat het toch wat uitgehaald heeft. Want hoewel ik af en toe een hapering niet erg vind is om de drie clicks iets moeten 'Undo'-en als je aan het klonen bent in PS mij net iets teveel :wink:

Controleer eens of Photoshop niet per ongeluk te veel/te weinig geheugen toegewezen krijgt (in de voorkeuren van PS).

In de voorkeuren van PS zag ik dat de hoeveelheid geheugen die het programma krijgt net zo veel was als de bovenkant van de gewenste range. Toch nog even een paar honderd MB erbij gedaan maar dat mocht niet baten helaas.