Video mirroring overzetten op VHS-cassette?

Om mijn zus (die geen computer of dvd-speler heeft) ook eens te kunnen laten genieten van mijn dvd-collectie en enkele .avi filmpjes, zou ik deze graag kunnen overzetten naar VHS-tapes.

Nu weet ik dat ik via de meegeleverde Apple AV-adapter op mijn Powerbook G4 12" kan mirroren naar mijn televisie (aansluiten op de AV-ingang). Alles is dus perfect te volgen op het TV-scherm via het AV-kanaal, maar gezien de videorecorder en de televisie met elkaar in verbinding staan m.b.v. de kabeldistributie, kan ik dus niet opnemen van het AV-kanaal. Althans, dat vermoed ik (de handleiding van mijn Sony SLV-SE200 is zoekgeraakt).

Dan maar de PB aansluiten op de videorecorder via een scart-aansluiting. Ook afspelen van de films werkt op die manier perfect (TV is nu afgestemd op het VCR-kanaal), alleen bij het bekijken van het opgenomen deel blijkt dat het beeld in zwart-wit is.
Weet iemand daar een oplossing voor? Moet ik de video met de VCR via een scart–scart verbinden en de PB op zijn beurt aansluiten op de AV-ingang van de TV? Of doe ik iets fout?

Groeten en tot later!

Het kan zijn dat de uitgang van je powerbook [of een van de filmpjes] is opgenomen met het NTSC kleurenschema. Als je TV alleen PAL kleurenschema en geen NTSC ondersteund, zal het beeld zwart-wit worden.

Ook schijnt dit probleem te verschijnen als je een S-VHS aansluiting aansluit op een VHS scart-aansluiting, en andersom.

Ik zou zeggen: probeer eerst een PAL filmpje…

[quote:bc439b9ec9="unSOUND"]Het kan zijn dat de uitgang van je powerbook [of een van de filmpjes] is opgenomen met het NTSC kleurenschema. Als je TV alleen PAL kleurenschema en geen NTSC ondersteund, zal het beeld zwart-wit worden.

Ook schijnt dit probleem te verschijnen als je een S-VHS aansluiting aansluit op een VHS scart-aansluiting, en andersom.

Ik zou zeggen: probeer eerst een PAL filmpje…[/quote:bc439b9ec9]

Bedankt voor deze tip, unSOUND, je hebt mij op een ideetje gebracht. Het volstond enkel om in de lijst van de beschikbare monitoren (regelpaneel ‘beeldschermen’) PAL te kiezen i.p.v. NTSC… Probleempje opgelost, dus!