Video montage op videotape - Imovie-montage terugoverbrengen naar VCR

Op een new IMAc heb ik een videomontage geprobeerd in iMovie (schitterend programma). Ik zou die op videotape willen zetten. Mijn Sony-camera heeft echter alleen een FireWire-out. Tevergeeefs probeer ik de montage terug naar de camera te sturen. Bestaat er een video-adapter voor connectie met een huis-videorecorder? Op FireWire poort of USB-poort!!  :(

Je kan een video out in je Mac plaatsen, maar van iMovie naar camera en van camera naar video tape lijkt me het beste.

Adriaan

Je kunt bij de betere videozaken de zogenaamde DV-widget kopen, die maakt (voor iets van 100 euro) het mogelijk om de  DV-in van de videocamera te de-blokkeren. De DV-out is eigenlijk gewoon een DV-in&out, maar met de DV-in softwarematig geblokkeerd. Dure, maar redelijk veilige oplossing.

Heb weleens op astalavista.com iets gelezen dat het te kraken valt. Alleen gaat het mis, gaat het knaken kosten bij Sony, valt buiten garantie… ???

Inderdaad een dv-widget werkt prima. Het is wel een aanschaf, maar... het maakt het terugzetten ruimschoots goed. Een andere oplossing is uiteraard om er ee VCD van te branden OF een DVD via IDVD. Heb je het programma toast, dan komt in Imovie een optie voor het exporteren naar VCD.

Succes.

Zelf gebruik ik Dazzle Hollywood DV Bridge, Ook best wel een duur app maar het werkt geweldig. Ook kun je meteen op je tv kijken hoe de kwaliteit wordt voordat je hem op een videoband zet.

ook ik gebruik een hollywood dv-bridge DAZZLE ik ben daar erch blij mee ik kan analoog opnemen en afspelen ik kan van analoog naar dv & van dv naar analoog ik wil nu gaan beginnen met al mijn vhs films naar svcd te branden das even werk maar wel zo handig