Video naar Imovie(naar IDVD)

Ik ben nu de gelukkige bezitter van een imac 1ghz 17 inch. Alles loopt als een zonnetje.Maar ik zou graag videobanden overzetten op dvd. Mijn vraag is wat is het beste programma Dazzle hollywood of de canopus?

De verkoper van Machouse zei dat Canopus de beste is.
graag hoor ik wat de ervaringen zijn van jullie?

Aljo

Bezit je een DV-Camera? Ikzelf heb een Sony DCR PC9e, die heeft een passthrough mogelijkheid: Ik sluit mijn videorecorder aan via S-Video/geluid in op mijn camara, sluit de firewire kabel aan opde iMac, en opnemen maar met iMovie.

Als je geen camera hebt met S-Video/Composite-Video-IN mogelijkheden zit er volgens mij niet veel anders op dan een TV/Video (USB, Formac DV/TV met S/Composite-Video ingang) in aan te schaffen. Of in je kennissenkring naar iemand zoeken met een DV-Camera met bovengenoemde eigenschappen.

Om op je originele vraag terug te komen: Zowel de Dazzle als de Canopus zijn GEEN PROGRAMMA'S maar kastjes. A/D converters om precies te zijn. Deze vraag is al HEEL VAAK hier gesteld en ELKE KEER geef ik als antwoord: de Canopus ADVC-100 is de beste. (zucht!!!) Ik heb allerlei kastjes en camera's geprobeerd en de Canopus was de ENIGE die ook bij lange films het geluid volkomen sync met beeld wist te houden. En is de scherpste van allen. De veel op forums aangeraden camera als vertaalslag kan ik alleen voor korte captures en heel slecht materiaal aanraden. Want dat geeft een duidelijke blur aan films. En loopt uit de pas. Ik denk dat al die goed bedoelde adviezen om vooral een camera als 'vertaler' te gebruiken niet uit een eigen uitgebreide ervaring komen, maar meer het napraten van elkaar uit forums is. No offence...

Bedankt voor je aanvulling. Ik moet toegeven dat ik van mijn 'post' een klein beetje spijt had... Ik had de vraag van Aljo beter iets beter moeten lezen...

Neemt echter niet weg dat bij mij deze ‘passthrough’ optie als een speer loopt. Mijn videorecorder is van het S-Video type, dus het beeldsignaal is al stukken beter dan composite-Video… Maar ik geef toe, ik stel niet al te hoge eisen aan de kwaliteit.

bedankt voor je geduld SLC Ik weet genoeg ik ga die kopen.Sorry dat ik het niet goed gecheckt heb. :apple:

Aljo