video ondersteboven

Kan je met iMovie of Final Cut Express beelden 180° graden draaien ? Dus, normaal opgenomen beelden ondersteboven zetten, of, zoals in mijn geval, ondersteboven opgenomen beelden terug normaal zetten ?

[url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=366908&highlight=roteren#366908]Hier [/url] staat al een gelijkaardig geval. iMovie heeft het niet standaard in zich maar kan wel via een plug-in (Simple Rotate). FCE heb ik geen ervaring mee.

Het kan met Final Cut Pro, dus ik neem aan ook met express. Gewoon je beeld in de timeline gooien en dubbelklikken dan het tabje motion aanklikken en dan kan je bij rotation precies instellen hoeveel je het beeld wil draaien.

Succes!

[quote:bed6c921c5="glimburger"]Kan je met iMovie of Final Cut Express beelden 180° graden draaien ? Dus, normaal opgenomen beelden ondersteboven zetten, of, zoals in mijn geval, ondersteboven opgenomen beelden terug normaal zetten ?[/quote:bed6c921c5] :D Ben ik nu de enige die nieusgierig is naar het verhaal achter deze ondersteboven opnamen?

:slight_smile: Wat is er gebeurt?

Het kan in QuickTime Pro ook

• Ga naar ‘Venster’ > ‘Toon Filmkenmerken’
  • Klik in het kenmerken venster op het video spoor
  • Klik op beeldinstellingen, hier vind je alles om je filmpje te roteren e.d.
  • Sla je film opnieuw op.

(deze beschrijving is voor QT7, maar ik QT6 of lager kan het ook.)

jaja leuk al die oplossingen maar ik ben net als viv benieuwd hoe je aan die beelden komt. :evil:

[quote:38f17cc334="supergrover"] ik ben net als viv benieuwd hoe je aan die beelden komt. :evil:[/quote:38f17cc334] :o Heb jij nog oets kunnen bedenken?

een beetje late reactie maar ik denk meteen aan hele wilde feestjes waar filmpjes ondersteboven meer regel dan uitzondering zijn

achterstevoren okee maar onderstevoven?

meer iets voor guust

is het nog goed gekomen met de klips?
want het is niet eens zo moeilijk