Weet iemand de best geschikte videoformaten voor op de iPhone en afmetingen die een filmpje kan hebben als ook de maximale datarate? Als je in quicktime video for iPhone kiets, ziet die videokwaliteit er niet uit. Met H264 is het stukken beter maar is me heel onduidelijk tot welk formaat en afmetingen je kan gaan.. Iemand antwoord?
Een iPhone is gewoon een luxe iPod. Je kunt voor films dus ook gewoon de iPod instellingen gebruiken, en daar zijn meerdere programma's voor:
http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?p=868768#868768
Wat betreft de maximale resoluties en bitrates: Ooit gedacht om gewoon even op de site van Apple te kijken ? Daar staat het gewoon vermeld:
[quote:1ac267d6f1]Video formats supported: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 3.0 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats[/quote:1ac267d6f1]
thx! (ik had de site al bekeken hoor).. dagelijks zelfs! maar heb al die resoluties van apple al geprobeerd.. en dat werkt niet.. eel vreemd..
Je moet een goede balans zien te vinden tussen grootte en bitrate. Ikzelf gebruik meestal 700 a 800 kbs, op de resolutie van 480 x 360... Je kunt je instellingen zelf kiezen bij meerdere programma's waaronder QuickTime Pro, maar ook ffmpegX, iSquint en anderen...
handbrake kan converteren naar een formaten naar keuze, ook naar iphone... als je tenimste bedoelt dvd te willen omzetten... anders, niets gezegd :sealed:
Zie ook http://developer.apple.com/iphone/designingcontent.html
Ik gebruik de -gratis als in bier- Videora iPhone Converter (win), maar met Nero Recode lukt het ook.