Hallo allemaal,
ik krijg (waarschijnlijk) de kans om voor een betaald voetbal organisatie video-opnames te gaan verzorgen ten behoeve van taktische analyse. Nu heb ik wel wat ervaring met mijn oude Sony videocamera, maar omdat dit toch een ander type of cook is, wil ik graag eens jullie mening horen over hoe dit aan te pakken.
Ik dacht: met de Sony DCR-DVD403E neem ik de wedstrijden en trainingen op op een DVD.
Weet iemand of ik die DVD dan in een PowerBook kan duwen en of ik dan de film als een compleet bestand van de DVD kan trekken in bijvoorbeeld een mpeg-formaat? Kun je trouwens op de camera instellen in welk formaat gefilmd moet worden, of is dat een domme vraag.
Vervolgens is het de bedoeling het filmbestand te importeren in een programma dat speciaal is geschreven voor het analyseren van dergelijke beelden, dat programma heeft waarschijnlijk mpeg bestanden als basis. Daarna begint voor mij, op de achterbank van de materiaalman onderweg naar huis, het eigenlijke analyseren en coderen van de wedstrijdbeelden.
Hoop dat iemand zijn licht hier eens over kan laten schijnen, ik lees van jullie!
Alvast bedankt,
M
PS: Ik kom graag in contact met mensen die bovenstaande camera hebben om te horen hoe deze bevalt!