Video-opnames maken bij betaald voetbalclub

Hallo allemaal,

ik krijg (waarschijnlijk) de kans om voor een betaald voetbal organisatie video-opnames te gaan verzorgen ten behoeve van taktische analyse. Nu heb ik wel wat ervaring met mijn oude Sony videocamera, maar omdat dit toch een ander type of cook is, wil ik graag eens jullie mening horen over hoe dit aan te pakken.

Ik dacht: met de Sony DCR-DVD403E neem ik de wedstrijden en trainingen op op een DVD.
Weet iemand of ik die DVD dan in een PowerBook kan duwen en of ik dan de film als een compleet bestand van de DVD kan trekken in bijvoorbeeld een mpeg-formaat? Kun je trouwens op de camera instellen in welk formaat gefilmd moet worden, of is dat een domme vraag.

Vervolgens is het de bedoeling het filmbestand te importeren in een programma dat speciaal is geschreven voor het analyseren van dergelijke beelden, dat programma heeft waarschijnlijk mpeg bestanden als basis. Daarna begint voor mij, op de achterbank van de materiaalman onderweg naar huis, het eigenlijke analyseren en coderen van de wedstrijdbeelden.

Hoop dat iemand zijn licht hier eens over kan laten schijnen, ik lees van jullie! :wink:

Alvast bedankt,

M

PS: Ik kom graag in contact met mensen die bovenstaande camera hebben om te horen hoe deze bevalt!

Ik wil je wel helpen met het uitzoeken van deze dingen, maar dan moet je me wel betalen :P

wel ik denk van niet

de gebruikte dvd’s zijn kleine dvd’s en gaan niet in het powerbook dvd speler

verbeter me indien ik het mis heb

waarom geen HC1 van sony? HD

Ik heb er zo eentje en ik moet eerst de bestanden omzetten op men Vaio om dan naar men Mac te gaan. Lijkt zowat op al die Atrac3-zever :(

Er moet wel een oplossing zijn…

JVC heeft Everio Harddisk camcorders die gebruiken van een harddisk, lijkt mij makkelijker dan schijfjes denk ik ergens. Maar misschien heb je al een camera die je beschrijft in dat geval hou ik mijn mond.

Waarom de keuze voor de Sony? Wil je niet aan capturen beginnen? Anders zou ik gewoon op miniDV opnemen en via firewire je film capturen en eventueel monteren. Dan exporteren en op DVD zetten. Dit hele proces kun je op je Mac doen.

[quote:238e935bc5="~;-)"]Is het niet makkelijker om de videobeelden die van de wedstrijd gemaakt worden voor televisie-uitzending hiervoor te gebruiken? Volgens mij worden in de ere- en eerste divisie alle wedstrijden tegenwoordig op video vastgelegd. Dan is het denk ik gewoon een kwestie van een recordertje aan de regie-wagen hangen en je hebt een integrale wedstrijd, gedraaid op topkwaliteit waar een handycam niet tegenop kan. Aangezien de beeldrechten door de clubs zelf worden geregeld met de zendgemachtigde (individueel of collectief), moet het denk ik niet veel moeite zijn om die beelden voor intern gebruik te krijgen.[/quote:238e935bc5]

Betaald voetbal hoeft niet perse eredevisie of eerstedivisie voetbal te zijn :wink:
Het kan dus best zijn dat er helemaal nog geen beelden van zijn.

[quote:71163a8c38="~;-)"]het lijkt me dat je het dan een amateur club noemt... :wink:[/quote:71163a8c38]

Precies, maar waar staat dat hij dit niet wil gaan doen voor een amateurclub? :stuck_out_tongue:

Heb je geen DV-uitgang op je camera?