video out adapter (opgelost)

heb vandaag mijn nieuwe emac ontvangen met een video-out adapter. daar zou je een coax kabel aan moeten kunnen sluiten alleen dan krijg ik geen beeld op mijn tv. via een svcd kabel krijg ik dat wel. Alleen blijft het beeld wel steeds zwart wit, ik heb hem niet op NTSC staan (heb al gezocht op het forum) iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Wij hebben in onze studio ook een keer gehad dat een tv zwart-wit aangaf. Dat bleek aan de tv te liggen.

Hoe sluit je je SVCD kabel aan op de tv? Via een scart-aansluiting of anders?

Wij hadden een scart plug met zowel SVCD als tulp. Toen we een verloopkabel tussen de SVCD-kabel en de tulp ingang van de plug stopten werkte het gewoon… Rechtstreeks in SVCD werd het beeld zwart-wit.

ik heb helaas geen svcd ingang op mijn tv, dus aangesloten via svcd en dan met een verloopstuk naar scart....

Via een s-video kabel, ook Y/C genoemd, krijg je inderdaad zwart-wit als de ingang van je TV op composite ofwel RGB laat staan. Kijk of je de lijningang van die TV op Y/C of s-video kunt zetten en het probleem zou verholpen moeten zijn.

y/c zegt me niks. Op de tv heb ik alleen een coax (tvkabel) ingang en een scartaansluiting... dit wordt lastig?

De antennekabel moet je denk ik sowieso niet hebben, antennes werken op een heel andere frekwentie. Als je alleen een scartaansluiting hebt zou het wel eens zo kunnen zijn dat het apparaat niet is toegerust voor s-video. Zit er toevallig niet nog een geel tulpkontaktje aan? Die zou ik dan eerst proberen. Als die er niet opzit is het een ietwat te mager uitgerust kijkkastje.

ja. bedankt, maar het is ook een cheap-ass tv... als ik een mac wil kunnen betalen, moet ik ergens anders besparen... die zit er dus niet op...

Misschien tijd voor een tweedehandsje?

nee dat nog niet. Die tv is super, hij heeft alleen niet veel poorten en alleen maar monogeluid. Maar nu na lang zoeken heb ik het gevonden. De video out van apple bevat ook een coax aansluiting, deze werkte niet , zo dacht ik, alleen werkt deze wel en is het geen coax, maar een tulpensterker aansluiting, met een verloop stuk naar scart was het gedaan...

dat is geen coax, maar een compociet uitgang :)