Video out op een Mac Pro?

Haai,

weten jullie hoe je video out kunt krijgen op een Mac Pro? Ik kan 3 videokaarten vinden voor de Pro (NVIDIA GeForce 7300 GT, ATI Radeon X1900 XT en NVIDIA Quadro FX 4500) die geen van allen een video out hebben. En ik kan ook geen verloopstekkertjes of zo vinden van DVI naar composite of s-video…

Enig idee?

Apple verkoopt een dvi naar s-video/ composiet verloopje voor 20euro. Op de site of in een apple winkel. Werkt perfect.

Dit goed genoeg? [img:4a2eca11ad]http://www.hcw.be/artikel/artpics/B8787.jpg[/img:4a2eca11ad]

Is te vinden in de apple store bij producten voor onderweg.

edit: net te laat

Ah maar ik had geen plaatje 8)

Dank voor jullie snelle reactie. Alleen heb ik dan gelijk weer twee nieuwe vragen. Op de site staat:

“Belangrijk: Mac Pro (met ATI X1900 XT), MacBook Pro, Mac mini of Power Mac G5 met DVI-poort vereist.”

Werkt het verloopstekkertje alleen met de ATI X1900 en zo ja waarom niet met de NVIDIA’s (die ook DVI hebben)?

En de ATI heeft twee dual DVI poorten, dus is het dan een “DUAL DVI naar s-video/composite” stekkertje of is Dual DVI en DVI hetzelfde qua stekkertje?

dual link dvi is gewoon dezelfde dvi poort, maar die kan dubbel zoveel pixels aansturen als normaal.

Je kan daar dus ook gewoon dat verloopje op aansluiten. Geen probleem dus, met geen enkele kaart die verkrijgbaar is voor de macpro/g5 machines overigens.

Ok,

Dan ben ik er nu uit denk ik. De standaard kaart in de Pro is de NVIDIA GeForce 7300 GT (met 1 dvi en 1 dual dvi) dan kan ik daar mijn 20" cinema display op aansluiten en mijn tv (met dvi naar s-video stekker) dan wel mijn oude vga monitor (met dvi naar vga stekkertje).

:lol:

vooralsnog werkt de dvi adapter NIET op de 7300. Ze hebben bij nvideo niet het analoge signaal op 1 van de pinnen gezet van de dvi poort. Hoe het zit met de 1900 weet ik niet, maar op het apple discussionboard heb ik nog niemand kunnen vinden die het heeft werken. Overigens heb ik het zelf ondervonden 2 maanden terug met mijn mac pro.

Mm, das wel jammer. Dan moet er een ATI in (weer ff duurder) of een tweede kaart.

Postman, hoe heb jij het opgelost met je Pro?

[quote:e9b1313d8b="Nicks"]Mm, das wel jammer. Dan moet er een ATI in (weer ff duurder) of een tweede kaart.

Postman, hoe heb jij het opgelost met je Pro?[/quote:e9b1313d8b]

Voor zover ik weet werkt ook de x1900 niet.
Ik heb een firewire DA converter gekocht en deze voor video out gebruikt in Final Cut.

[quote:2a75fef1f1="postman"][quote:2a75fef1f1="Nicks"]Mm, das wel jammer. Dan moet er een ATI in (weer ff duurder) of een tweede kaart.

Postman, hoe heb jij het opgelost met je Pro?[/quote:2a75fef1f1]

Voor zover ik weet werkt ook de x1900 niet.
Ik heb een firewire DA converter gekocht en deze voor video out gebruikt in Final Cut.[/quote:2a75fef1f1]

hmm, welke DA heb jij? (en wat is de kostprijs?) zou super zijn mocht ik zo een monitor kunnen aansluiten op mijn iMac (zonder mijn uitgebreid desktop te verliezen)

Datavideo DAC 200

gaat ermee naar de plaatselijke dealer want die info hier is zoals jeroenimo al zij om te HUILEN!!!