video speelt af maar kan niet worden geïmporteerd in iMovie

Ik probeer oude video8 bandjes te importeren in mijn iMac via iMovie. De Sony DCR-TRV 235E is verbonden via FireWire kabel. De door de camera gedigitaliseerde beelden worden keurig afgespeeld, de camera wordt herkend. Importeren lukt niet. Boven in het scherm staat dan dat er geen gegevens van het apparaat zijn. Merkwaardig is dat ik met Lifeflix wel alles kan importeren. Met MacBook en oude iMovieversie zelfde probleem.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

Ik heb zelf de beste import-ervaring met iMovie HD (versie 9.0.4). Die slikt bijna alles. Maar ik weet niet of jij dát bedoelde met “oude versie”.
Het kan natuurlijk altijd dat je camera niet door iMovie ondersteund wordt. Dat staat los van het OS en andere import-apps. Ik zie jouw camera-type nl nergens in de ‘supported hardware’ lijst staan. Wat is het type videobestand dat de camera maakt? (AVCHD, MGEG2/4, H.264)

http://help.apple.com/imovie/cameras/en/index.html?lang=en_US
http://support.apple.com/kb/PH2144?viewlocale=nl_NL

Ik probeerde op mijn Macbook te importeren met een latere iMovie 9 versie. Versie 9.0.4. kan ik nergens vinden. Helaas kan ik evenmin vinden welk type videobestand de camera maakt. Ik weet alleen dat hij mijn oude video 8 bandje digitaliseert en alles via DV poort en Firewirekabel aan mijn iMac aanbiedt.
De camera heb ik voor dit doel op Marktplaats gekocht. In elk geval is hij ook geschikt om standaard 8, Hi8 en Digital 8 af te spelen en heeft hij Firewire output en Time Base Correction.
Het verbaast mij dat de video prima afspeelt in iMovie 9 en 10, dat de afspeelfunctie van camera vanuit iMovie bediend kan worden, maar dat import niet lukt.
Ik heb geen probleem met import van de gehele film met Lifeflix.

Ik heb gelezen dat dit ook bij andere gebruikers zo werkt. Zelf wil ik binnenkort ook mijn Video8 en Hi8 tapes gaan importeren.
Vandaag de kabels besteld: van firewire 4pi naar firewire 9 pin , van firewire naar Thunderbolt 2 en van Thunderbolt 2 naar Thunderbolt 3.
Van mijn oriëntatie op het internet lijkt Lifeflix het meest geschikt voor deze operatie. Als dat goed werkt, waarom probeer je dan nog te importeren met iMovie?
Ik ga er van uit dat de geïmporteerde MOV-files van Lifeflix toch ook geïmporteerd kunnen worden in iMovie, mocht die behoefte bestaan.

Nog wat nuttige info.

Dank voor je bericht. Het probleem was actueel in 2015. Ik zit er helemaal niet meer in en moet er weer eens mee beginnen. Ben benieuwd naar je ervaringen.

groet,
Helderzicht