Video student zoekt raad

Ik heb raad nodig bij het switchen. Ik ben een student kunstacademie en ben voornamelijk met video en foto bezig. een computer heb ik hard nodig. Software kan ik via school krijgen dus dat is al goed. mijn probleem: ik heb een ibook clamshell/g3/firwire/567mb en een pc amd2400/80gb/512mb/dvd-r en nu zijn beide deze systemen niet echt optimaal. ik kan veel beter op apples werken dan op de pc, maar bij geldgebrek gebruik ik die. ik ben al in het bezit van een externe Lacie d2 160Gb (handig om op school verder te werken, aleen maar macs daar) en nu wil ik of een mac mini (highend, sd,80gb, zelf 1gb geheugen erin zetten) of een ibook gaan kopen (vorige generatie is nog te krijgen) ik weet dan voor grafische aplicaties altijd gezegd word dat je je de duurdere (voor mij nog onbetaalbare) versies moet nemen. maar om eerlijk te zijn, ik draai final cut pro en photoshop op een g3, dan moet de mini toch beter zijn. even nog erbij, ik versleep mijn apparatuur vaak, voor on the spot video opdrachten (festivals enzo) dus vandaar de het ibook idee.

Dan lijkt mij iBook het meest voor de hand liggend. Zeker als mobiliteit gewenst is. Zorg inderdaad dat je genoeg geheugen erin prikt. Dat hebben dat soort programma's zeker nodig, net als een snelle harde schijf. Een verbetering met de G3 is het uiteraard.