VIDEO_TS Bewerken

Ik zoek een makkelijke manier, om een geripte VIDEO_TS map te bewerken. Wat ik graag snel wil kunnen doen is dat je een stukje eigen film er snel en makkelijk er tussen kan plakken.

Weet iemand hier bv. een programmatje er voor?

idvd?

oeps

iDvd? oeps? ??

Zo’n map is eigenlijk niet bewerkbaar…
Je kunt er wel in (iMovie etc) bewerkbare video van maken:
cinematize
http://www.miraizon.com/products/products.html

Er zijn ook wel gratis oplossingen hier op het forum genoemd, meen ik, maar kan ik even niet vinden.
Snel en simpel is het dus niet…

Ik vroeg me het af, omdat je met sommige dvd rip programma's makkelijk hoofdstukken er tussen uit kan verwijderen. :?

Ja makkelijk te doen met DVDShrink, maar dat is voor windows...... (niet slaan!) dan kan je gewoon met sliders aangeven welke tijdcodes je wilt overnemen uit een DVDfile.

Dan heb je als nog een .vob-file, die kan je wel weer extracten met VOBedit (PC) of bbDEMUX (mac) naar een .M2V en een .AC3 (meestal) bestand. Moet je die weer in een programma om zien te zetten naar iets waar je wat aanhebt in een editor, bv naar een MOV DV bestand, zodat je m in FCP kan editen, iig het geluid want die M2V kan je nog wel omzetten met Quicktime denk ik.

Maar eigenlijk doe ik het vaak de easy way: el cheapo, macrovision vrije DVD-speler aansluiten op een analoge ingang van computer of DV cam en zodoende het materiaal dat je wil hebben digitaliseren, stukje sneller…