Video uitgang op Mac 8600/220 - hoe te gebruiken of in te stellen

Ik kon voor een prikkie een 8600/200mhz overnemen(voor een fles goede wijn) ;)  Nu heeft deze standaard audio in en uit met gewone tulp aansluitingen, maar ook video in en uit. Da's toch mooi dacht ik, slideshows op je gewone tv of itunes graphics in je huiskamer op tv tijdens een feestje. Maar ja ik krijg het ook niet aan de praat. Wat heb ik nodig? Extensies, regelpanelen en of wat moet ik instellen? 't Zou toch mooi zijn om tijdens het zappen even over te schakelen en mail op te halen. ???

[quote:post_uid0="Patrick"]Ik kon voor een prikkie een 8600/200mhz overnemen(voor een fles goede wijn) ;) Nu heeft deze standaard audio in en uit met gewone tulp aansluitingen, maar ook video in en uit. Da's toch mooi dacht ik, slideshows op je gewone tv of itunes graphics in je huiskamer op tv tijdens een feestje. Maar ja ik krijg het ook niet aan de praat. Wat heb ik nodig? Extensies, regelpanelen en of wat moet ik instellen? 't Zou toch mooi zijn om tijdens het zappen even over te schakelen en mail op te halen. ???[/quote:post_uid0] Met de orginele systeemsoftware en handleiding zou alles wat je nodig hebt er normaal bij moeten zitten om alle instellingen te doen.

Daarnaast kun je op deze site alles vinden over hard- en software van Apple, ook van de oudere modellen.

Succes…

Stel je niet te veel voor van die capture kaart. Filmpjes zijn iets groter dan postzegelformaat. Groter kun je op deze Mac ook niet echt monteren/spelen. In een standaard OS9 met b.v. premiere wel te gebruiken. Instellingen kun je vinden in de regelbalk onder OS9. Aanvankelijk werd er een klein Avid montageprogrammaatje bijgeleverd.