VIDEO

Ik ben in het bezit van een iMac G5. Via de Firewire heb ik de analoog/digitaal converter Canopus ADVC-55 aangesloten om vanaf mijn videorecorder, videobanden om te zetten naar DV(D). Ik gebruik hierbij een kabel met aan de ene zijd een scart-connector en aan de andere zijde tulppluggen. Dit gaat uitstekend met programma's als iMovie, FCP, FCE en Adobe Premiere. Nu heeft mijn tv ook een scart aanslouiting. Als ik voornoemde scartkabel hierin doe kan ik ook tv-beelden capturen via de ADVC-55. Er is echter 1 probleem. Het geluid komt niet binnen. Hoe kan dit? Heeft iemand een tip? Wie helpt mij?

Jokerman (heinzverstappen@home.nl)

Ik zou me kunnen vooorstellen dat de Scart op je TV bedoeld is als input van signaal uit bijv. je VCR of dvd speler/ Ik denk dat er gewoon geen audio out op die scart uitgang zit. Heb je geen losse tulp uitgang of een koptelefoonuitgang op je TV zitten? Dan kan je dat signaal gewoon appart via de tulp je iMac in krijgen.

Bedankt, ik ben nu een stap verder

ik doe het met een scartblokje met schuifje voor in en out signaal waarop je tulpjes kunt aansluiten, dat kan je dus doen als het van Koen R'dam niet werkt.

:) Iedereen die op mijn vraag heeft gereageerd bedankt. Het Werkt