Videoadapter

Ik bezit een iMac 17" en wil deze aansluiten op een televisie en/of videorecorder. Ik weet dat ik een videoadapter nodig heb hiervoor.

Maar wat voor kabel is nodig tussen die adapter en de TV/video.

Wie weet dit.

De adapter is de volgende:[url]http://store.apple.com/Apple/WebObjects/nlstore.woa/972/wo/zdUUT10N4Ckdbi4cp4/1.3.0.3.27.8.3.1.13.0[/url] Verder denk ik dat je een kabel nodig hebt zoals voor een videocamera, die je dan in de geel/rood/witte aansluiting van je televisie plugt. De andere stekker gaat in de adapter. Maar als je dat wilt moet je gewoon even de applestore bellen, die verkopen de adapter en zullen ook wel weten welke kabel er naar je video of TV moet.

PeterK, bedankt voor je snelle reactie. Ik had idd die adapter bij de Applestore gezien. Wist niet wat de uitgang daarvan is. Ingang TV/video moet scart zijn.

Apple bellen is een goede tip, die zullen het wel weten.

Hoi macgek, kun je ons laten weten welke oplossing de applestore biedt mbt tot die scart kabel, ik ben hier ook naar op zoek.

De Videoadapter van Apple ondersteunt S-Video en composite (die met gele tulp) maar heeft geen scart, daar heb je een verloopkabel voor nodig.

Waarschijnlijk ben het beste af door een gecombineerde video kabel met een gele (video), rode en witte/zwarte (geluid) tulpjes aan de ene kant en aan de andere kant een scart aansluiting. De meeste elektrozaken hebben dit type kabel liggen. Let er wel goed op dat de scart een ‘IN’ aansluiting heeft (IN: bedoel ik hiermee signaalkant gaat richting scart -> TV-in). Voor geluid naar de TV zul je een stereo mini-jack (3mm) kabeltje naar 2 tulpjes moeten hebben (of je laat het geluid via de iMac lopen ;-))

Als je TV via scart S-Video ondersteunt zou ik persoonlijk gaan voor S-Video, geeft een iets betere kwaliteit.

Kijk als voorbeeld op Conrad:
http://www.nl.conradcom.de/scripts/wgate/zcop_nl355837aa/~flN0YXRlPTg5OTQxOTc2Nw==?~template=PCAT_AREA_S_BROWSE&shop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is…

Een gewoon tulp+ s-video naar scart vertaalblokje -en terug- is bij zo'n beetje elke zaak te koop hoor! Zit schakelaar op voor scart in/uit. En kan achter het Apple snoertje geplaatst worden.