Mijn vraag is maakt het wat uit voor de beeldkwaliteit en beeldscherpte als ik een avi bestand afspeel met Quicktime Player, VLC Player of Mplayer?? Zo ja, welke levert de beste videobeeldkwaliteit en beeldscherpte? Of krijg ik gewoon met alle 3 de players dezelfde videobeeldkwaliteit en beeldscherpte?
Ik bekijk mijn films meestal met VLC, omdat dit gewoon het handigste is, maar ik vind dat MPlayer een beter beeld geeft. Volgens mij is het helderder. Wat ik ook merk is dat VLC soms trager is dan MPLayer, maar VLC is gewoon handiger in gebruik en heeft meer opties dus daarom gebruik ik het meestal.
Quicktime vind ik eigenlijk enkel goed om mpg af te spelen, voor de rest doet hij het maar matig en is het beeld vaak ook stukken minder!
Ik vind juist het beeld in Quicktime beter, wel ff zorgen dat je alle juiste plugins hebt. Deblocking in Quicktime is bij mij beter dus is het beeld wat strakker. Het ligt ook een beetje aan hoe snel je systeem is. Op mijn iBook G3 kon VLC niet goed films van cd spelen zonder blocking en af en toe stotteren. Quicktime deed het wel perfect. Op mijn iBook G4 gaat het met beide wel goed maar nog steeds vind ik Quicktime mooier beeld geven. Maar probeer VLC, Quicktime en MPlayer allemaal eens, dan merk je het vanzelf.
Ik gebruik in Quicktime de 3ivx plugin en de mp3 plugin van DIVX. 3ivx geeft beter beeld maar kan geen mp3 decoderen.
Avi met VLC player vind ik het mooiste beeld geven. Maar is e.ea. ook niet afhankelijk van de soort monitor en de resolutie etc.?
De gebruikte decoder bepaalt ... daarom verschilt het niet alleen per mediaplayer, maar ook per gebruikte versie en plugin.
VLC 0.7 heeft iets beter beeld dan versie 0.81, maar beide
versies kunnen niet tippen aan de beeldkwaliteit van
QuickTime… met de juiste plugins.
De gebruikte monitor en/of resolutie maak niets uit.