Ik weet niet of ik er hiermee aan het juiste adres ben.
Ik zoek al een tijdje een simpel programma dat m’n video bestanden (liefst in batch) kan omzetten van 4:3 naar 16:9 widescreen.
groeten
Ik weet niet of ik er hiermee aan het juiste adres ben.
Ik zoek al een tijdje een simpel programma dat m’n video bestanden (liefst in batch) kan omzetten van 4:3 naar 16:9 widescreen.
groeten
Dat zou moeten lukken met Handbrake. Je zal dan wel de verhoudig 16:9 zelf moeten uitrekenen. Deze hoogte en breedte kan je dan invullen bij de picture settings.
Ja, het is gewoon de bedoeling dat hij het beeld uitrekt en m'n volledig scherm vult
Even google-en op Widescreen resolution :)
Uit me hoofd is er eentje iets van 1024/576
Laat het los! Voor je ipad is 4:3 weer helemaal terug. Overigens kun je net zo makkelijk je tv of pc de omzetting live laten doen. Heb je geen kwaliteitsverlies.
[quote:ec15b0e5bf="computer space"]Laat het los! Voor je ipad is 4:3 weer helemaal terug. Overigens kun je net zo makkelijk je tv of pc de omzetting live laten doen. Heb je geen kwaliteitsverlies.[/quote:ec15b0e5bf]
Gaat hij dan een iPad kopen?
Waarom zou je ze willen converteren puur om ze uit te rekken ? QuickTime kan dat gewoon tijdens het fullscreen afspelen...
Om ze op m'n tv af te spelen (via de WD live), en vind het nogal stom om naar een half gevuld scherm te kijken.
@computer space,
ik heb toch nergens iets gezegd over de iPad?
Als je Leopard hebt (geen Snow) dan kun je VisualHub gebruiken, die ondersteunt Xgrid. Of is dat niet wat je bedoelt met "in batch"?
Batch betekend gewoon dat je een lijst bestanden maakt die één voor één afgewerkt worden. Xgrid betekend dat alle computers in het netwerk meerekenen, maar daar kleven in de praktijk nogal wat nadelen aan.
Overigens heeft computerspace wel een punt, meeste TV’s hebben ook de mogelijkheid om het beeld uit te rekken. Dat is makkelijker EN sneller.
Mijn tv doet dit niet, anders had ik dat wel gedaan hoor :)
Weet je dat zeker ? Zo'n beetje elke 16:9 TV kan dat....
Maar goed, je kunt ze dus omzetten met programma’s als ffmpegX, QuickTime Pro, VisuaHub, Handbrake…
[quote:b18db84037="neaera"]Mijn tv doet dit niet...[/quote:b18db84037] Welke breedbeeld TV heb je dan?
.... 4x3 gewoon even naar 16x9 uitrekken is beeld 'verkrachting'. Alles is dan uit verhouding. Alles wat rond moet zijn is dan ovaal... Als je van 4x3 wide screen wilt maken dan moet je het 16x9 kader uit het kader van het 4x3 beeld snijden. Dit proces leidt wel tot resolutie verlies maar alles blijft dan in verhouding.
Final Cut Pro Express moet dit wel kunnen.
[quote:c9f1b82c58="Meneer Guggenheimer"]Als je van 4x3 wide screen wilt maken dan moet je het 16x9 kader uit het kader van het 4x3 beeld snijden. [/quote:c9f1b82c58] En als je geen Final Cut hebt kan het op deze manier: http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=161790
[quote:49e41ff5f6="Meneer Guggenheimer"].... 4x3 gewoon even naar 16x9 uitrekken is beeld 'verkrachting'. Alles is dan uit verhouding. Alles wat rond moet zijn is dan ovaal... .[/quote:49e41ff5f6]
Ofwel de “stretch” (Fatty vision) mode van de TV
Persoonlijk vind ik dat niet om aan te zien.
[quote:49e41ff5f6]Als je van 4x3 wide screen wilt maken dan moet je het 16x9 kader uit het kader van het 4x3 beeld snijden.[/quote:49e41ff5f6]
Dat is de “zoom” mode van de TV, ook dat is vaak niet om aan te zien.
Je hebt de keuze uit gescalpeerde hoofden of geen ondertiteling.
De meeste TV’s bieden gelukkig een compromis waarbij het centrale gedeelte van het beeld proportioneel wordt vergroot en alleen de randen iets worden uitgerekt en dat levert een heel kijkbaar plaatje op zonder informatie verlies.
Kan de WD ook niet croppen? VLC kan dat, dus ik verwacht van een stand-alone mediatoverdoos wel een vergelijkbare functie.