Videobewerking voor dombo's

Ik zoek een heel simpel programma, waarmee ik (zoals imovie) kleine effecten kan realiseren, teksten in de beelden kan zetten en beetje kan knippen en plakken. Niet meer en niet minder.

Wie kan mij helpen. De final cut pro’s, imovie en andere pro-programma’s werken niet voor mij :slight_smile:

Ik zou toch lekker bij Imovie blijven. Simpeler, leuker en goedkoper zul je niet snel tegenkomen.

Ik denk dat je echt met iMovie aan de slag moet gaan.

Ikzelf wat eerst doodsbang toen ik al die knopjes en mogelijkheden voor het eerst zag, maar na een paar keer spelen begin je het door te hebben. Ga er gewoon mee spelen, op knopjes drukken en kijken wat er gebeurt. Meer kan ik niet aanbevelen.

hmmm denk dat het vrij lastig wordt als imovie al te hoog gegrepen is.

kan je beter even online wat tutorials opzoeken over imovie.

imovie is juist ontworpen voor mensen op een eenvoudige manier iets met video willen doen.

imovie is absoluut geen pro-programma.

er is nog een stap lager volgens mij, dan kom je in de regione van Magix MovieMaker, maar ik denk dat dat alleen WindowWare is. :apple:

is final cut express hd veel moeilijker dan iMovie HD?

[quote:9b9758709d="jps"]is final cut express hd veel moeilijker dan iMovie HD?[/quote:9b9758709d]

Ja. Wel veeeeeel leuker wat betreft de mogelijkheden.

is nu wel niet het juiste topic, maar vind het niet nodig om een nieuw topic hiervoor te starten, maar denk je dat die aankoop van FCE HD voor 190€ zijn geld waard is voor een beginnende videobewerker? heb geen zin om eerst alles van iMovie te beginnen leren, om dan terug van alle nieuwe trukken te moeten ontdekken in het nieuwe programma.

Nee, ik vind iMovie genoeg voor een thuis-amateur.

Ben er nu een jaartje of 3 mee aan te werken, en ik heb nog steeds niet het idee dat ik niet genoeg heb aan iMovie.

[quote:c3c0fb1e52="jps"]is nu wel niet het juiste topic, maar vind het niet nodig om een nieuw topic hiervoor te starten, maar denk je dat die aankoop van FCE HD voor 190€ zijn geld waard is voor een beginnende videobewerker? heb geen zin om eerst alles van iMovie te beginnen leren, om dan terug van alle nieuwe trukken te moeten ontdekken in het nieuwe programma.[/quote:c3c0fb1e52]

Sinds deze week ben ik FCE aan het leren. Voorheen een aantal projecten met iMovie gedaan. iMovie is geweldig. Het is gratis en het kan veel, maar zodra je een beetje resultaat wil halen is FCE echt bijzonder. Zeker voor het geld.

Als ik het moet proberen te duiden met eenvoudige woorden dan zou ik zeggen; met iMovie kan je je thuis filmpjes heel leuk monteren, met FCE kan je een volwaardige productie maken.
Zoals zo vaak in de wereld, hoe kritisch ben je en wat wil je bereiken.

Je vind een erg goede handleiding van iMovie in PDF onder... Macintosh HD -> Bibliotheek -> Documentation -> iMovie

Succes