Videocamera huren..?

Hey, ik maak vaak met vrienden filmpjes, korte leuke filmpjes... Nu willen we een keer een hele mooie maken, met een betere camera.. weet iemand misschien waar je voor niet al te veel geld een goede 3ccd dv camera kan huren..?

greets Matthijs

Camalot.nl in Amsterdam

Kijk eens op budgetcam.nl en dan naar bijvoorbeeld de Sony PD170.

[size=9:7932f3eed7]Vandaag toevallig nog een camera van hen gebruikt voor een bedrijfsfilm.[/size:7932f3eed7]

Zelfde probleem hier...

't probleem is dat in België de huurprijzen 2keer/3keer hoger zijn. (wat ik zie toch) Als iemand een adresje (BE) kent let me know. Ik kan moeilijk even naar Nederland voor een camera op te halen. :stuck_out_tongue:

Professioneel is Belgie JUIST goedkoper in huur en facilitair diensten.

Ik vind hier toch geen camera's voor +-150Eur/3dagen. :roll:

thnx iig voor de info! :lol: kga is kijken of ik zoveel geld over heb ooit.. :P

Is DVcam veel beter dan DV?

[quote:37b96b33ae="kevkoptel"]Ik vind hier toch geen camera's voor +-150Eur/3dagen. :roll:[/quote:37b96b33ae]

Op www.timewind.be kun je A/V materiaal huren en kopen. Er staat bij de huur sectie een camera tussen voor 150 euro, maar ik vind nergens voor hoelang je hem dan hebt.

Ik heb ze gemaild :)

Ze antwoorden zoals verwacht met dagprijzen. :P Is me toch wat veel hoor. 150/dag? Ik heb zeker meer dan 2 dagen nodig. Ik moet het materiaal nog kunnen digtialiseren ook. :)

Als je iets vind voor een redelijke prijs, zou je het dan willen posten op het forum, ben namelijk ook bezig aan het zoeken. :)

Verschil met DVcam is ook dat je minder dropouts zou moeten krijgen; merk ik niets van. Vaak krijg ik meer errors wanneer ik opneem op DVcam. Gelukkig kun je met dat soort camera's ook op DV schieten.... is uiteindelijk ook handiger tijdens het inladen (Sommige decks/camera's kunnen geen DVcam afspelen; dus dan heb je de camera langer nodig dan noodzakelijk).

Drop-outs, dus blokjes. Soms maar 1 blokje per project hoor... maar het vreemde is dat ik het niet krijg bij DV (op dezelfde camera).

Ok ik heb nu een stuk of 20 adresjes klaarstaan. Morgen ga ik eens uitvoerig telefoneren. :lol: Is zien waar ze in Belgenland het voordeligst zijn.

Ok, in Leuven veel ingesteldheid van 'enkel aan professionelen'. :? Nog klereduur ook.

Dan maar Brussel…

Auvipartners

Sony DSR 300 DV-cam (3 x 1/2" Colour CCD) camcorder 240/dag
Sony DSR 130 DV-cam (3 x 2/3" Colour CCD) camcorder 300/dag

Dag 2 is maal 1,5
Dag 3 is maal 2

Dure zaken allemaal… :roll:

EDIT: Ik geef het op hoor. De enige die een beetje vriendelijk waren staan hierboven.